۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۵۵۲۷۵۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

جایگاه ولایت فقیه در برنامه های دهه فجر تبیین شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد شکاف بین مردم و رهبری، گفت: دشمنان تلاش می کنند کم کاری های قوای سه گانه را متوجه رهبری کنند.
دیدار مسوولان کمیته ستاد دهه فجر با امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، ظهر امروز در جمع مسؤولان کمیته ها و کارگروه های تخصصی ستاد دهه فجر آذربایجان غربی با اشاره به 39 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: با گذشت هر سال بر اهمیت تشریح و تبیین اوضاع و احوال انقلاب و فداکاری ها و از جان گذشتگی های ملت در دوران انقلاب افزوده می شود، چراکه نسل جدید باید با تلاش ها و زحماتی که پدرانشان برای این انقلاب کشیده اند، آشنا شوند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: نسل جوان سلطه استکبار را ندیده و احساس نکرده اند و فقط شعارهای مرگ بر آمریکا را شنیده اند و بنابراین باید شرایط آن زمان برایشان به خوبی تبیین و تشریح شود و این امر وظیفه شرعی و دینی است.

امام جمعه ارومیه دهه فجر را بر اساس آیات قرآن کریم ایام الله خواند و افزود: همه روزها روز خداست اما در ایام الله، خداوند قدرت خود را ظهور و بروز داده است، در دهه فجر نیز با عنایت و قدرت خداوند حکومت 2500 ساله که حکومت شهوت، خودخواهی وخودپسندی بود، سرنگون شد و حکومت اسلامی شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: این متن صریح قرآن و خواسته خداوند است که می فرماید:«ایام الله را برای مردم بازگو کنید تا فراموش نشود.»

وی با اشاره به وجود مشکلات در کشورمان، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها 40 سال در برابر قدرت های دنیا ایستادگی کرده بلکه دست ملتها و دولتهای منطقه را نیز در مقابله با استکبار گرفته است و این دستاورد مهمی است که در مقابل مشکلات حال حاضر بسیار بااهمیت تر است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: باید خدمات نظام جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در ایران و منطقه برای نسل جوان تبیین و تشریح شود؛ مردم متدین و ولایتمدار باید بدانند که برگزاری مراسمات مذهبی با حضور هزاران نفر در مساجد و حسینیه ها از برکات نظام اسلامی است.

وی با تأکید بر رویکرد تبیینی و بصیرت افزایی برنامه های بزرگداشت دهه فجر گفت: محوریت برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر صرف جشن نباشد و مباحث تبیینی و بصیرتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: بحث ولایت فقیه است از مظلوم ترین مباحث است که دهه فجر بهترین فرصت برای پرداختن به جایگاه ولی فقیه و رهبری در قانون اساسی است که تا به امروز مغفول مانده است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد شکاف بین مردم و رهبری، گفت: دشمنان تلاش می کنند کم کاری های قوای سه گانه را متوجه رهبری کنند بنابراین مساله را طوری مطرح می کنند که انگار رهبری باید به تمام امور رسیدگی کنند در حالیکه باید مجلس، دولت و قوه قضائیه به وظایف خود عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اذعان کرد: امیرمؤمنان علی (ع) معصوم و منصوب خداوند بودند اما چون مردم همراهی نکردند مشکلات هم حل نشد.

استاد حوزه و دانشگاه، ولایت فقیه، جایگاه ولایت فقیه، اطاعت از رهبری و چگونگی همراهی دولت و مردم با رهبری را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که باید به صورت شفاف برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.

وی تأکید کرد: ضمن اینکه باید تقدس نظام جمهوری اسلامی حفظ شود، باید کمبودها و کم کاری ها نیز برای مردم بازگو شود، مسؤولان باید کاملا شفاف و روشن مشکلات را بیان کرده و با جرات به اشتباهات اقرار کنند تا مردم نیز مسؤولان را در کنار خود احساس کرده و با اعتماد به نظام برای حل مشکلات صبر و تلاش کنند./936/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات