۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۵۲۷۷۳
عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان:

ساده زیستی از مهمترین شاخصه‌های سیره عملی امام خمینی بود

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان امام راحل را شاگرد ممتاز مکتب رسول الله(ص) خواند و گفت: ساده زیستی از مهمترین شاخصه‌های سیره عملی امام خمینی(ره) است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی در نشست علما، مدیران و اساتید حوزه های علمیه برادران شهرستان دامغان اظهار داشت: سیره اخلاقی و عملی امام خمینی(ره) در عصر خود نزدیکترین تبعیت از سیره جهان شمول نبی مکرم اسلام(ص) بود.

استاد برجسته حوزه علمیه دامغان با بیان اینکه اولویت زنده نگه داشتن سیره فردی و اجتماعی امام راحل برعهده روحانیان است، خاطرنشان کرد: دلبستگی به دنیا و روی آوردن به آن برای همه انسان‌ها خطر بزرگی است و این آفت برای روحانیت مهلک تر از هر قشر دیگری است.

امام جمعه سابق دامغان انقلاب اسلامی را از بزرگترین نعمات و عنایات الهی به ملت آگاه ایران برشمرد و اضافه کرد: هیچ یک از ما یعنی نسل پیش از انقلاب نباید از یاد ببریم که در رژیم گذشته کشور و مردم در چه شرایطی بسر می‌بردند و اکنون در چه آزادی و امنیت، عزت و اقتداری هستیم، شکر عملی این نعمت‌ها آشنا کردن نسل‌های پس از انقلاب با شرایط گذشته کشور است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان با یادآوری نقش مهم و تأثیرگذار خطابه‌ها، منابر و تذکرات روحانیان از امام راحل و رهبر معظم انقلاب تا ائمه جمعه و اساتید و مبلغان در طول 39 سال اخیر برای حفظ و اعتلای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: یک روحانی نباید وظیفه خود را برابر اسلام انقلاب و مردم از یاد ببرد وظایفی که در سرلوحه آن آگاهی بخشی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با گرامیداشت فرارسیدن ایام الله سالگرد پیروزی انقلابی اسلامی اظهار داشت: امام راحل شاگرد ممتاز مکتب رسول الله(ص) بود و ساده زیستی از مهمترین شاخصه‌های سیره عملی امام خمینی(ره) است؛ مردم باید  تقید به ارزش‌ها و ساده زیستی در عمل از روحانیت ببینند تا کلام و حرکت عالم دینی اثر خود را بر جامعه داشته باشد./977/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات