۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۵۲۷۸۸
مدیر مؤسسه بعثت خواستار شد؛

اهتمام بیشتر حوزه‌های علمیه به صهیونیسم پژوهی

حجت‌الاسلام رهبری با اشاره به فعالیت‌های جدی صهیونیسم در ضربه زدن به نظام اسلامی ابراز داشت: حوزه‌های علمیه که همیشه نقطه اصلی مقابله با صهیونیسم بوده‌اند باید دراین جبهه جدی‌تر به میدان بیایند.
 بازدید مدیر عامل و معاونین  رسا از موسسه بعثت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام روح‌الله رهبری مدیرعامل مؤسسه بعثت در دیدار با حجت‌الاسلام محمد مهدی محققی، مدیرعامل مؤسسه رسا و دیگر مدیران این مؤسسه با ابراز خرسندی از بازدید ایشان از مؤسسه بعثت گفت: امیدواریم با انجام فعالیت‌های مفید، هر کدام از ما به عنوان اعضای یک پیکر بتوانیم نیازهای حوزه انقلابی را تأمین کنیم.

مدیر مؤسسه بعثت فعالیت دشمن را قوی و جدی ارزیابی کرد و ابراز داشت: از فرصت پیش آمده در سایه نظام اسلامی باید در انجام وظیفه استفاده لازم را ببریم؛ دلسوزی‌ها و هم‌افزایی‌ها می‌تواند برای ما راهگشا و کمکی بزرگ باشد.

وی با بیان اینکه زمان محدود و عرصه بسیار پرمخاطره است ادامه داد: دشمنان بیرونی و داخلی با قدرت کار می‌کنند؛ البته برخی مؤسسات در داخل حوزه هم هستند که با بودجه‌هایی از منابع نامعلوم به صورت مستمر و روزانه در حال تقابل با اصل و اساس اسلام و مکتب ناب تشیع بوده و علی الدوام آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

حجت‌الاسلام رهبری در تشریح فعالیت‌های مؤسسه بعثت در بحث تاریخ، از تولید کتاب‌های دشمن شناسی با دقت در مباحث وحدت جامعه اسلامی خبر داد و گفت: کتاب «دشمن شدید» یک با موضوع دشمن‌شناسی تا زمان پیامبر اسلام(ص) به چاپ رسیده است. شماره دو با موضوع دشمن‌شناسی در دوران بعد از پیامبر اسلام(ص) و دوران امیرالمؤمنین(ع)‌ و خلفا و شماره سه با موضوع دشمن‌شناسی از دوره امام حسن(ع) تا بنی‌عباس در حال تدوین است که امیدواریم با تلاش همکاران پژوهشگر سال آینده به چاپ برسد.

مدیر مؤسسه بعثت ادامه داد: مؤسسه بعثت کار آموزش و پژوهش را به صورت توأمان انجام می‌دهد، بنابراین در عین انجام کارهای پژوهشی، به آموزش هم اهتمام داریم، که دوره آموزش عمومی در مدرسه فیضیه برگزار می‌شود و برای دوره‌های خاص، اساتید مؤسسه در مراکزی که درخواست برگزاری دوره دارند تدریس می‌کنند.

وی با ابراز اینکه صهیونیسم ریشه و باعث دشمنی‌ها با اسلام و اهل بیت(ع) و مؤمنین است تصریح کرد: این دشمنی‌های صهیونیسم کماکان ادامه دارد و ما برای شناخت و شناساندن این دشمن فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم که شامل بحث‌های آموزشی و پژوهشی است.

حجت‌الاسلام رهبری با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به صهیونیسم بین الملل تصریح کرد: در مواردی که مسائل مهمی در این زمینه مغفول مانده و کار خاصی درباره آن‌ها انجام نشده است، در بحث پژوهش ما انجام می‌شود.

مدیر مؤسسه بعثت با توجه به دشمنی اصلی صهیونیسم جهانی با نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: در بحث‌های تبلیغی و سیاسی در بحث دشمن‌شناسی کار مبنایی و پژوهشی خاصی انجام نشده است، با اینکه در این زمینه هم مراکز و مؤسسات متعددی هستند، ولی همکاری منسجم و اساسی با همدیگر ندارند.

وی از وجود ده‌ها مرکز بزرگ شیعه‌شناسی و اسلام‌شناسی در اسرائیل خبر داد که کارهای مطالعاتی و جدی انجام می‌دهند و گفت: اینجا در حوزه مقدسه حتی یک مرکز قوی که به این مباحث بپردازد نداریم؛ مؤسسه‌ لوح و قلم نیز در زمان خود خدمات خوبی را ارائه کرد که متأسفانه فعالیت‌هایش در این زمینه متوقف ماند.

حجت‌الاسلام رهبری از فقدان کتابخانه تخصصی درباره صهیونیسم‌پژوهی و مرکز مطالعاتی در این زمینه انتقاد کرد و ابراز داشت: ما در منطقه و کشور در بیان مباحث صهیونیسم‌پژوهی مشکلات زیادی داریم؛ از طرفی اسرائیل برای ما پشت دیوارهایی است که از آن طرف اطلاع کافی نداریم و تنها پشت درهای بسته و دیوار می‌توانیم شعار دهیم.

مدیر مؤسسه بعثت ادامه داد: سایت‌های عبری، عربی و اردوی مؤسسه بعثت با توجه به نیازهای مخاطبان خود مطالبی را بارگزاری می‌کنند و در سایت فارسی این مؤسسه تنها ترجمه اخبار خود صهیونیست‌ها بارگزاری می‌شود.

وی در تبیین دوره‌های آموزشی مؤسسه بعثت گفت: دوره‌های آموزشی ما فعلاً آموزش‌های عمومی را در دستور کار دارد و در این راستا کلاس‌های متعددی برگزار می‌شود؛ این کلاس‌ها در زمینه شناساندن دشمن صهیونیستی با جامعه اسلامی تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام رهبری با طرح این سئوال که چرا حوزه علمیه به عنوان نقطه اصلی تقابل معرفتی با جریان صهونیسم، حرکتی در این زمینه ندارد افزود: مؤسسه بعثت در این زمینه تحرکات جدی را شروع کرده است و در این بخش کار ما اصلاً مقایسه با دیگران نیست؛ ما اعراب را موافق یا بی‌تفاوت نسبت به صهیونیسم تصور می‌کنیم در حالی که با اندکی تعمق و مطالعه متوجه می‌شویم که بهترین کتاب‌ها و کارهای پژوهشی در میان اعراب موجود است که در بعضی جهات ما از آنان بسیار عقب‌تر هستیم. در منابع انگلیسی نیز در ضدیت و دشمنی با صهیونیسم منابع گسترده و عمیقی وجود دارد.

مدیر مؤسسه بعثت از آغاز تولید کتابخانه دیجیتال با موضوع دشمن‌شناسی با چند هزار کتاب خبر داد و گفت: شناسایی و استفاده از ظرفیت افرادی که در عرصه صهیونیسم‌پژوهی کار کرده‌اند بخش دیگر کار ما است.

وی ادامه داد: شناسایی مراکز و جریانات خاص درون حوزه که برای آینده ما خطر ایجاد می‌کنند یا امروز ما را تهدید می‌کنند و یا در گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند که عقبه آنها امروز هم هست، از دیگر موضوعات مورد مطالعه ماست. کمیت و کیفیت انتشار محصولات مؤسسه بعثت از مواردی است که با بزرگان متعددی مورد مشورت قرار می‌گیرد؛ کار ما کاری طلبگی است اما به این نتیجه رسیده‌ایم که عده‌ای خاص یک سری مسیرهایی را پیگیری می‌کنند که ایستادگی در برابر آنان لازم است.

حجت‌الاسلام رهبری در پایان با اشاره به انتشار کتاب درسنامه جریان‌شناسی احزاب و گروه‌های زاویه‌دار در بخش آموزش مؤسسه بعثت اظهار داشت: این کتاب از کارهای عمومی است و امیدواریم که بتوانیم کار اصلی خود را که «جریان‌شناسی حوزه و روحانیت» است را در نیمه اول سال آینده منتشر کنیم.

شایان ذکر است در پایان این دیدار راهکارهای همکاری مشترک بین خبرگزاری رسا و مؤسسه بعثت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. /۸۳۶/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات