۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۵۲۸۴۶

اخبار خوش حجت الاسلام مدنی برای کارکنان جامعه الزهرا

مدیر جامعه الزهرا(س) از تحول اساسی در نظام مدیریت منابع انسانی و اجرای طرح سامان دهی نیروهای ساعتی مستمر با هدف ایجاد امنیت شغلی و افزایش مزایای آنها خبر داد.
نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهراء

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا(س) به اینکه یکی از مسائل بسیار مهم در جامعه الزهرا(س) مدیریت منابع انسانی شامل کارکنان، اساتید و طلاب است، گفت: برای تقدیر از خدمات ایشان و پر کردن خلأهای قانونی موجود سلسله اقداماتی برنامه ریزی شد که یکی از آنها تاسیس اداره بازرسی و نظارت برای توجه و تقدیر از فعالیت های ارزشمند و برخورد با خطاهای احتمالی بود.

سامان دهی نیروهای ساعتی مستمر

وی ادامه داد: گام دوم سامان دهی نیروهای ساعتی مستمر بود، چرا که در جامعه الزهرا(س) سه گروه کارمندان قراردادی، کارکنان ساعتی و پروژه ای فعالیت دارند که بخشی از کارکنان ساعتی به صورت مستمر و مداوم با این موسسه علمی همکاری دارند و ما نیز به خدمات آنها نیازمندیم، ولی متاسفانه تاکنون به آنها نیروی ساعتی گفته می شد و از مزایای مرخصی یکماهه در سال، حقوق ایام تعطیل و ... محروم بودند.

مدیر جامعه الزهرا(س) بیان داشت: سامان دهی نیروهای ساعتی مستمر از دغدغه های بنده از حین ورود به جامعه الزهرا(س) بود که با پیگیری های انجام شده و کار کارشناسی و بر اساس ماده ۴۲ مصوبه شورای عالی سیاستگذاری حوزه های علمیه با همکاری همه واحدهای زیربط به ویژه معاونت اداری، مالی و دفتر برنامه ریزی و ارزیابی طرحی آماده و ابلاغ شد که از این پس نیروهایی که به صورت مستمر با جامعه الزهرا(س) همکاری دارند و در حقیقت کارمند ما بودند ولی با آنها برخورد ساعتی می شد با آنها قرارداد بسته شود و از مزایای نیروهای قراردادی بهره مند شوند.

ره آورد طرح جدید؛ ایجاد امنیت شغلی و افزایش مزایا

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره اینکه طرح جدید به هیچ عنوان باعث افزایش حجم کارمندان جامعه الزهرا(س) نمی شود، اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی بودجه، کسانی که مشمول این طرح می شوند پرداختی آنها به هیچ عنوان کاهش نمی یابد و از سوی دیگر افزایش چشمگیری نیز نخواهد داشت، ولی این طرح باعث ایجاد امنیت شغلی و افزایش مزایا و خدماتی است که دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات اداری اجرای این طرح انجام شده و تا پایان فروردین معاونت اداری، مالی قراردادهای جدید را  منعقد خواهد کرد.

اجرای نظام خاص پرداخت حقوق و مزایا

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به این که از دیگر گام های بلند، برداشتن نظام دوگانه خدمات کشوری و کارگری بود، افزود: بر اساس قانون، جامعه الزهرا(س) از مجموعه هایی است که باید تحت قانون خاص اداره شود. این مساله در سال ۱۳۹۳ ابلاغ شده بود ولی به مرحله اجرا نرسیده بود که دستور اجرای آن به مجموعه داده شد و امروز همه کسانی که در جامعه خدمت می کنند بر اساس قانون خاص مصوب شورای عالی سیاستگذاری حوزه های علمیه اداره می شوند.

وی در پایان از برخی اقدامات دیگر در حوزه مدیریت منابع انسانی خبر داد که به تدریج و به موقع اعلام خواهد شد. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات