۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۵۵۲۸۷۷
با حضور مراجع و علما؛

مراسم بزرگداشت ‌چهلم آیت الله حائری شیرازی برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهلمین شب درگذشت مرحوم آیت الله حائری شیرازی نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.
حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت چهلمین شب درگذشت مرحوم آیت الله حائری شیرازی نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری امشب با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی نمایندگان دفاتر و بیوت مراجع تقلید در این مراسم حضور داشتند.

همچنین آیات حسن ممدوحی، محمود عبداللهی، سید یوسف طباطبایی نژاد، محمد ری شهری، سید هاشم حسینی بوشهری، عباس کعبی، سید محمد غروی، ابراهیم امینی، سید محسن خرازی، مهدی هادوی، محمدمهدی شب زنده دار، احمد بهشتی، سید محمدمهدی میرباقری، حجج اسلام والمسلمین ربانی، ملکا و استاندار قم از دیگر حاضران بودند.

شرکت کنندگان در این مراسم با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم آیت الله حائری شیرازی را گرامی داشتند و رحمت و رضوان الهی را برای این عالم بزرگ دینی از خداوند متعال خواستار شدند.

در این مراسم بزرگداشت آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخن پرداخت و با بیان این که انسان فطرتا میل به تقرب به خداوند متعال دارد، گفت: انسانی که غرب می فهمد انسانی طبیعی است و اگر از امنیت، آزادی، رفاه و بهره مندی بحث می کنند در همین زمینه است.

وی افزود: غرب می خواهد در بعد طبیعی انسان بدمد و انسانی توسعه یافته از حیث طبیعت ایجاد کند، تمام تمدن غرب بر همین مسأله استوار است؛ عقلانیتی که تمدن غربی را ایجاد کرده علوم انسانی غرب است که با همین دید به انسان ساخته شده است.

آیت الله میرباقریدر بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مرحوم آیت الله حائری شیرازی به کار خود ایمان داشت و نقطه درگیری با غرب را به خوبی شناخته بود، گفت: کمتر از 48 ساعت به رحلت ایشان توانستم با آیت الله حائری شیرازی دیدار کنم و ایشان با وجود این که نمی توانستند صحبت کنند به صورت بریده فرمودند اگر پول به پول اسلامی تبدیل نشود مجهول است و معاملات را دچار مشکل می کند که جا دارد در این زمینه تحقیق حوزوی صورت گیرد و درباره آن اندیشه و فکر شود.

وی افزود: ایشان در آن شرایط درباره علوم انسانی و پول و بانک را مطرح و تأکید کردند که پول فعلی عامل بسط ربا است، بحث های ایشان سیاسی نبوده و ارزش فقهی دارد، آیت الله حائری شیرازی عالمی در تراز زمانه بود و آثار تربیتی بسیار گسترده ای داشتند و مقامات تهذیب نفس ایشان بسیار بالا بود؛ ایشان با شناسایی نقطه نفوذ دشمن ایستادگی کردند و سعی داشتند اجازه ندهند که مسلمانان ضربه بخورند، آیت الله حائری رسالت خود را به خوبی انجام داد./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات