۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۵۲۸۷۸
آیت الله مهدوی:

تقوا انسان را از شبهات حفظ می کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: لباس تقوا انسان را از میکروب شبهات و گناهان حفظ می کند و انسان متقی از شبهات اثر نمی پذیرد.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی lمشب که در مسجد علی قلی آقا واقع در خیابان آیت الله بیدآبادی برگزار شد، گفت: برهنگی ظاهری نشانه بی ایمانی است.

وی در ابتدا با اشاره به آیه بیست و ششم و بیست و هفتم سوره اعراف که می فرماید«یَا بَنِی آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنَا عَلَیْکُمْ لِبَاسًا یُوَارِی سَوْآتِکُمْ وَرِیشًا وَلِبَاسُ التَّقْوَى ذَلِکَ خَیْرٌ ذَلِکَ مِنْ آیَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ یَا بَنِی آدَمَ لا یَفْتِنَنَّکُمُ الشَّیْطَانُ کَمَا أَخْرَجَ أَبَوَیْکُمْ مِنَ الْجَنَّةِ یَنْزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِیُرِیَهُمَا سَوْآتِهِمَا إِنَّهُ یَرَاکُمْ هُوَ وَقَبِیلُهُ مِنْ حَیْثُ لا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّیَاطِینَ أَوْلِیَاءَ لِلَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ» افزود: بیش از ده آیه در قرآن پیرامون مسأله حجاب است، آیه ای که قرائت کردیم از آیات بی نظیر قرآن است و بیان می دارد لباسی که انسان می پوشد افزون بر حفظ کردن جسم از نمایان شدن، زینت جسم نیز محسوب می شود.

آیت الله مهدوی اضافه کرد: نزول لباس از جانب خداوند بدان معنا نیست که خداوند تولید کننده لباس برای انسان است بلکه لوازم تولید لباس را در اختیار انسان قرار داده تا انسان از آن لوازم لباس تولید کند؛ در همه امور طبیعت چنین مسأله ای جریان دارد، پس منظور از انزال لباس، انزال چیزهایی است که لباس به واسطه آن تولید می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: انسان به صورت فطری از برخی از مسائل گریزان است، عدالت و خیر از جمله چیزهایی است که انسان به صورت فطری آن ها را می پذیرد، از جمله مسائلی که قرآن آن را از خوش آمدهای فطری انسان ها معرفی می کند، پوشش است؛ امتیاز انسان از حیوانات نیز به سبب برخورداری از همین مسائل فطری است.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: لباس تقوا انسان را از میکروب شبهات و گناهان حفظ می کند؛ انسان متقی از شبهات اثر نمی پذیرد؛ متأسفانه بسیاری از افرادی که به ماهواره ها اطمینان کرده اند و سخن دشمن را مطمئن تر از سخن رسانه های داخلی می دانند از لباس تقوا بی بهره اند به همین سبب گرفتار شبهات مختلف می شوند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که راحت گناه کردن به دلیل نداشتن تقوا است، افزود: غفلت سبب برهنگی و از بین رفتن لباس تقوا است، البته عامل جهل نیز در زایل کردن تقوا بسیار موثر است.

وی ادامه داد: اختیار از انسان ها گرفته نشده است اما پوشش و متقی شدن از فرامین عقل است، فرمان به پوشش در برابر فرمان شیطان به برهنگی است که اطاعت از فرمان عقل منتهی به بهشت می شود و انتهای اطاعت از فرمان شیطان جهنم است؛ از آیاتی که تلاوت کردیم می توان برداشت کرد که برهنگی نتیجه بی ایمانی افراد است./۸۶۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات