۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۵۲۸۸۲
معاون منابع انسانی حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری:

مدارس آموزش و پرورش حداقل یک روحانی به صورت تمام وقت نیاز دارد

معاون منابع انسانی حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، استفاده از ظرفیت روحانیان به عنوان معلم پرورشی در مدارس آموزش و پرورش را ضروری دانست و گفت: مهمترین ضرورت امروز کشور این است که در هر مدرسه حداقل یک روحانی به صورت تمام وقت وجود داشته باشد.
حجت الاسلام مردانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمد مردانی، معاون منابع انسانی حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، شامگاه دوشنبه، 9 بهمن ماه، در نشست ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش این استان که با حضور مسؤولان کشوری به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه متأسفانه وضعیت آموزش و پرورش برازنده نظام اسلامی نیست، گفت: اگر آموزش و پرورش همین طور پیش برود، دیگر چیزی از پرورش در آن باقی نمی ماند و این یک خطر جدی است.

وی با بیان اینکه در مدارس چیزی به نام پیشگیری وجود ندارد و تنها به فکر درمان هستند، اظهار کرد: آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها زمانی که به مشکل برمی خورد از حوزه درخواست کمک دارد؛ در صورتی که اگر قبل از وقوع مشکل از ظرفیت حوزه و روحانیت استفاده کنند، دیگر گرفتار نخواهند شد و این همان چیزی است که حوزه های علمیه می خواهند.

حجت الاسلام مردانی با اشاره به اینکه دغدغه امور دینی در آموزش و پرورش کم رنگ است، افزود: تا آموزش و پرورش نخواهد و تا خلاء حضور روحانیت در مدارس احساس نشود، نمی توان از ظرفیت حوزه های علمیه برای رشد و پویایی مدارس آموزش و پرورش در زمینه اخلاقی و دینی استفاده کرد.

وی استفاده از ظرفیت روحانیان به عنوان معلم پرورشی در مدارس آموزش و پرورش را ضروری دانست و تصریح کرد: مهمترین ضرورت امروز کشور این است که در هر مدرسه حداقل یک روحانی به صورت تمام وقت وجود داشته باشد.

حجت الاسلام مردانی با تأکید بر اینکه باید زمینه استخدام روحانیت در مدارس آموزش و پرورش در دستور کار متولیان امر قرار گیرد، گفت: تا امور پرورشی به سمت امور دینی سوق داده نشود و تا کارها ریشه ای پیگیری نشود، نمی توان به فکر اصلاح جامعه بود./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات