۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۵۲۸۸۵
آیت الله مهدوی:

خداوند ضامن هدایت مجاهد فی سبیل الله است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند ضمانت کرده است که اگر کسی خالصانه در راهش تلاش کند، راه را به او می نمایاند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی شب گذشته که در مسجد شیش واقع در خیابان آیت الله زاهد برگزار شد، گفت: توبه در تمام طول عمر پذیرفته است ولی شیرینی توبه جوان بیشتر است.

وی در ابتدا افزود: توبه مراتبی دارد و در هر شرایط و وضعیتی گوناگون است؛ نخستین مرتبه توبه پشیمانی دل است و اگر چنین پشیمانی در دل نباشد و استحکام در توبه وجود نداشته باشد، بر طبق روایات تمسخر خداوند است.

آیت الله مهدوی تبیین کرد: پشیمانی از گذشته و تصمیم بر ترک گناه در آینده دو رکن اساسی توبه است، البته این دو رکن متصل به یکدیگر است و در اصل دو چیز نیست؛ شروط صحت توبه نیز دو چیز است، اولین شرط صحت توبه ادای حق الله است و دومین شرط آن ادای حق الناس است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: توبه دو شرط کمال هم دارد که اولینش تضرع به درگاه الهی است تا جایی که گوشت هایی که در معصیت بر بدنش روییده آب شود و مدتی در انجام اعمال صالح اهتمام داشته باشد تا گوشت هایی جدید بر بدنش بروید.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که گناه سنگینی می آورد و توبه انسان را سبک می کند، گفت: توبه جوان زیباتر است چرا که جوان به سبب برخورداری از قدرت، اقتضای گناه کردن دارد؛ البته توبه در تمام طول عمر پذیرفته است ولی شیرینی توبه جوان بیشتر است؛ امام معصوم(ع) در روایتی می فرمایند، خداوند به توبه جوان مباهات می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حسن عراقی یکی از افرادی است که از گناه توبه کرده است، او که در بخشی از دوران جوانی اش در آخر هفته ها همراه با رفیقانش مشغول گناه می شده است، یکمرتبه نوری در دلش ایجاد شد و یک روز در حال گناه کردن توبه کرد و از دوستان معصیت کارش جدا شد و به شدت از گذشته اش پشیمان بود و می گریست، در حال ندامت غسل توبه کرد و به مسجد شام رفت و با یک روحانی مواجه شد که در رابطه با امام عصر(عج) سخنرانی می کرد و برای مرتبه دوم به صورت جدی منقلب شد.

آیت الله مهدوی در ادامه داستان اضافه کرد: حسن عراقی گم شده اش را یافت و با تمام وجود متوجه امام عصر(عج) شد و به شدت می گریست، حسن عراقی نقل می کند آنچنان عشقی در دلم از امام زمان(عج) افتاد که بعد از هر رکوع و سجود از خداوند طلب ملاقات امام زمان(عج) را داشتم، بعد از یکسال تحملم بسیار کم شد و حضرت ولی عصر(عج) را ملاقات کردم.

وی در پایان با اشاره به آیه ۶۹ سوره عنکبوت که می فرماید«وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ» اظهار کرد: خداوند ضمانت کرده است که اگر کسی خالصانه در راهش تلاش کند، راه را به او می نمایاند./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات