۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۵۲۸۸۶
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

غدیر و فاطمیه هویت شیعه است

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه غدیر و فاطمیه هویت شیعه است، گفت: غدیر نماد شادی و فاطمیه نماد عزای شیعه است.
رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع الزهرا(س) برگزار شد، گفت: حضرت زهرا(س) معصومی است که سایر معصومان بخصوص پیامبراکرم(ص) زبان به مدح و ثنای او گشوده‌اند.

وی افزود: وقتی حضرت زهرا(س) بر پیامبر(ص) وارد می‌شدند حضرت به ایشان می‌فرمودند: خوش آمدی و به سوی حضرت زهرا(س) شتافته ایشان را در جایگاه خود می‌نشاندند و دست حضرت را در دستان مبارکشان قرار می‌دادند؛ این امور از ناحیه پیامبر(ص) یک امر عادی و معمولی نبود که نسبت به حضرت زهرا(س) انجام می‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) از خلق و خو آینه تمام نمای پیامبر(ص) بودند، ابراز کرد: ایشان انسانی بی نظیر و سیده عالم بشریت هستند؛ حضرت علی(ع) در نامه 28 نهج البلاغه حضرت را از افتخارات خودشان دانسته و به وجود ایشان می‌بالند.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام محمدباقر(ع) که فرمودند: براساس معرفت ما زمان می‌چرخد، گفت: طبق صریح روایات؛ حضرت فاطمه(س) الگوی اهل بیت(ع) است. اسلام در ارزش‌ها مانند انجام عمل صالح و داشتن ایمان بین زن و مرد فرقی قائل نشده است.

وی ولایت پذیری را از مهمترین ویژگی‌های حضرت زهرا(س) بیان کرد و گفت: حضرت زهرا(س) با این حال که خود در مقام ولایت اللهی قرار دارد اما پیرو و مدافع امام عصر خود است. در قرآن کریم خداوند حضرت آسیه(س) و حضرت مریم(س) را مدافعان ولایت معرفی می‌کند؛ بنابراین همسر کافر بودن دلیل بر عدم پیروی از ولایت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید براینکه دفاع از ولایت هزینه می‌خواهد، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) با قلب، زبان و عمل از ولایت دفاع کردند ایشان با لسان مبارکشان در دفاع از امام علی(ع) به ایراد خطبه پرداختند. ماجرای بیت الاحزان، مخفی بودن قبر حضرت و عدم حضور مردم در تشییع تحریمی بود که ایشان در دفاع از ولایت انجام دادند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه غدیر و فاطمیه هویت شیعه است، گفت: غدیر نماد شادی و فاطمیه نماد عزای شیعه است رهبر معظم انقلاب فرمودند: شهادت حضرت زهرا(س) را تکریم کنید؛ حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت عزم و اراده‌ای جدی داشتند. اکثر مشکلات مردم ضعف اراده و عزم است.

وی ادامه داد: عبودیت و بندگی از دیگر شاخصه‌های حضرت به شمار می‌رود یکی از علمای اهل سنت چنین می‌گوید کسی در این امت عابدتر از فاطمه نبود. حضرت رسول خدا(ص) فرمودند: تمام وجود فاطمه من ایمان و یقین است. ایشان در نقش مادری و همسری فردی بی نظیر بودند و به همسایگان توجه خاصی داشتند، انسان کامل رابطه‌اش با خدا، خود و مردم عالی است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات