۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۵۲۸۸۹
معاون پژوهش حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری:

حضور طلاب در مدارس تنها به اقامه نماز جماعت اکتفا نشود

معاون پژوهش حوزه علمیه برادران استان چهارمحال و بختیاری، استفاده از ظرفیت روحانیان برای آموزش دینی و اخلاقی معلمان مدارس را نیز ضروری دانست و گفت: متأسفانه در حال حاضر حضور طلاب در مدارس جنبه رسمی ندارد و تنها به اقامه یک نماز جماعت مختصر ختم می شود.
حجت الاسلام صمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام یوسف صمدزاده، معاون پژوهش حوزه علمیه برادران استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست جمع بندی ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش این استان که با حضور مسؤولان کشوری به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید همکاری و تعامل واقعی بین دو دستگاه شکل گیرد، اظهار کرد: متأسفانه آنچنان که باید همکاری ها در عمل خود را نشان نمی دهد که در این بین نیازمند دستورالعمل از مراجع بالا دستی هستیم.

وی با اشاره به رسالت حوزه های علمیه در نشر معارف دین مبین اسلام در جامعه خاطرنشان کرد: به لطف الهی امروز حوزه و حوزویان پرچم داران عرصه دین و فرهنگ ناب تشیع هستند و همین امر سبب شده ضرورت حضور آنها در دستگاه های مختلف بیش از پیش احساس شود.

حجت الاسلام صمدزاده با تأکید بر اینکه تربیت کارشناسان علوم و معارف اسلامی بر عهده حوزه های علمیه است، گفت: اگر حوزویان و طلاب کارشناسان دینی هستند و به معنای واقعی کلمه به این امر ایمان داریم باید از این ظرفیت به نحو احسن در مدارس آموزش و پرورش استفاده کنیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه برادران استان چهارمحال و بختیاری، فراهم آوردن زمینه حضور طلاب و روحانیان در مدارس را وظیفه آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر حضور طلاب در مدارس جنبه رسمی ندارد و تنها به اقامه یک نماز جماعت مختصر ختم می شود که در چنین شرایطی رشد دینی و اخلاقی دانش آموزان محقق نمی شود.

این مقام مسؤول، استفاده از ظرفیت روحانیان برای آموزش دینی و اخلاقی معلمان مدارس را نیز ضروری دانست و افزود: حوزه می تواند و آمادگی دارد دوره های مختلف ضمن خدمت ویژه معلمان مدارس با سرفصلهای مختلف را برگزار نماید./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات