۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۵۲۹۱۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد؛

اکران ۱۸ فیلم در جشنواره فیلم فجر خوزستان

جوروند با اشاره به آغاز سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت: ۱۸ فیلم در خوزستان اکران می شوند که برای دانش آموزان مناطق محروم تماشای فیلم ها رایگان خواهد بود.
جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سالن اجتماعت اداره ارشاد، ابراز داشت: فیلم های جشنواره در دو سینمای هلال و اکسین اکران می شوند که افتتاحیه جشنواره با فیلم ماهورا در سینما هلال آغاز خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه امسال 18 فیلم در جشنواره اکران خواهند شد، افزود: جشنواره در دو بخش سودای سیمرغ«ویژه بزرگسالان» و سیمرغ و پروانه ها«ویژه کودکان، نوجوانان و دانش آموزان»  است که تماشای فیلم ها در بخش سیمرغ و پروانه برای دانش آموزان مناطق محروم رایگان خواهد بود.

این مقام مسؤول عنوان داشت: هایلایت، امیر، مغزهای کوچک زنگ زده، ماهورا، تنگه ابوغریب، بمب، به وقت شام، چهارراه استامبول، سرو زیر آب، دارکوب، سوءتفاهم و خجالت نکشید فیلم هایی هستند که در بخش سودای سیمرغ اکران می شوند ضمن اینکه فیلم های شکلاتی، دزد و پری، فیل شاه، دنیای کیف ها، قهرمانان کوچک در بخش کودکان و دانش آموزان اکران خواهد شد.

جوروند با بیان اینکه اکران فیلم های ویژه کودکان و دانش آموزان 10 صبح است، خاطرنشان شد: در بخش سودای سیمرغ اکران ها در ساعت 19 و 21 صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه افتتاحیه جشنواره ساعت 18:30 سیزدهم بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشاء و با حضور استاندار در سینما هلال برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در اختتامیه جشنواره براساس آراء مردمی از فیلم های برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد و در مدت برگزاری جشنواره که از 13 تا 22 بهمن ماه طول می کشد تلاش داریم تا آشتی مجددی میان مردم و سینما ایجاد کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه براساس پیش بینی ما 20 تا 24 هزار نفر فیلم های جشنواره را تماشا خواهند کرد، گفت: اکران فیلم های جشنواره در خوزستان همزمان  با تهران خواهد بود.

همچنین چنانی، معاون هنری و سینمایی ارشاد خوزستان ابراز داشت: افزون بر اهواز در سینما مهر آبادان و نخل خرمشهر هم شاهد اکران فیلم های جشنواره خواهیم بود.

اکبریان، مدیر سینما هلال اهواز هم بر آمادگی سینما هلال در استقبال از جشنواره اشاره کرد و گفت: جلسات نقد و بررسی پس از پایان هر سانس و برپایی نمایشگاه نقاشی امین بختیاری همزمان با روز افتتاحیه در سینما هلال صورت خواهد گرفت./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات