۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۵۲۹۲۱
رییس کمیته مساجد تشریح کرد؛

ویژه برنامه های مساجد کشور در دهه فجر

حجت الاسلام ارزانی با تشریح ویژه برنامه های دهه فجر در مساجد کشور، گفت: پاسداشت نعمات الهی در فعال کردن مساجد است قرار نیست در مساجد صرفا نماز خوانده شود بلکه باید فعالیت‌های اجتماعی افزایش یابد.
ارزانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ارزانی، امروز در نشست خبری کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که در ساختمان خبرگزاری شبستان برگزار شد، گفت: امام راحل و مردم ما انقلاب کردند اما این هدف غایی نبود اگر چه برای عدالت محوری نیاز به حکومت اسلامی بود اما انقلاب برای رسیدن به اهداف بالای اسلام محقق شد.

وی با اشاره به اینکه خداوند در سوره ذاریات می فرمایند: ما انس و جن را برای عبودیت خلق کردیم، اظهار داشت: محل قرب به الله مساجد است، بر همین اساس شعار امسال ما مساجد خاستگاه انقلاب اسلامی نامگذاری شده چراکه مساجد آغاز و فرجام انقلاب هستند.

رییس کمیته مساجد ابراز کرد: امروز توفیق انقلاب در بازگشت به مسجد است که همه از مسؤولان تا مردم باید به آن توجه کنیم.

حجت الاسلام زارانی ابراز کرد: پاسداشت نعمات الهی در فعال کردن مساجد است قرار نیست در مساجد صرفا نماز خوانده شود بلکه باید فعالیت‌های اجتماعی افزایش یابد که به فقرا، جوانان، سالمندان توجه کافی شود.

وی گفت: کمیته قرآنی دهه فجر، برنامه ده شب ده مسجد با انتخاب ده مسجد برتر، استفاده از ظرفیت هنرمندان در مساجد، سخنرانی، دعوت از مسؤولان اعم از نمایندگان استانداران در مساجد و ارتباط دهی آنها با مردم که پاسخگوی مردم باشند تنها بخشی از برنامه‌های ما در دهه فجر است.

حجت الاسلام زارانی بیان داشت: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، تشکیل هیات‌های اندیشه ورز در سه سطح کشوری، استانی و کانونی با اجرای برنامه‌های مختلف برای اقشار مختلف اعم از نوجوانان و جوانان بانوان محله مساجد از دیگر برنامه‌های کمیته مساجد در دهه فجر است.

رییس کمیته مساجد افزود: برخی خدمات اجتماعی در مساجد کاهش یافته است که تلاش شده برخی نهادها که توان ارائه خدمات دارند در مساجد حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته مساجد در کنار ۲۵ کمیته دیگر فعالیت دارند که در فعالیت های خود برتر بوده است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات