۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۵۲۹۴۳

دارالقرآن حرم رضوی میزبان برنامه های فجر انقلاب می‌شود

رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی به تشریح ویژه برنامه‌های قرآنی حرم مطهر امام رضا در ایام الله دهه فجر پرداخت.
انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام مهدی شجاع، رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ابراز کرد: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند اسلامی برنامه‌های قرآنی متنوعی را ویژه گروه‌های مختلف سنی تدارک دیده است.

وی به برپایی محافل قرآنی اشاره کرد و گفت: از دهم لغایت 22 بهمن ماه محافل انس با قرآن هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور قاریان و مرتلان ملی و بین المللی در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این ایام محافل قرآنی ویژه بانوان نیز در رواق حضرت زهرا(س) تدارک دیده شده است، بیان کرد: در شب 22 بهمن ما نیز محفل قرآنی باشکوهی از ساعت 21 تا 22:30 با حضور مرتلان و قاریان ملی و بین المللی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شجاع به برگزاری مسابقات قرآنی اشاره کرد و افزود: در این ایام 9 مسابقه قرآنی با موضوعات «انقلاب ارزش‌ها در سیره انبیاء با محوریت آیات مربوط به بعثت پیامبران»، «نصر الهي»، «ياس نبي» «آفتاب طوس»، «فرشتگان آسمانی»، «در محضر قرآن»، «در حریم نور»، «از قرآن بپرس»، «شکوه هشتم» ویژه گروه های مختلف سنی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر هر روز نشست‌های تفسیری با عنوان «آیه های فجر» قبل از نماز ظهر و عصر در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، بیان کرد: در این نشست‌ها حجج اسلام والمسلمین مهریزیان، فیض آبادی، ایزدخواه، حسین زاده و موسوی پیرامون «معرفی حضرت زهرا(س) در کلام امیرالمومنین(ع)»، «تفسیر سوره کوثر و مفهوم شناسی این سوره»، «تبیین مفهوم ولایت مداری از آیات و روایات»، «ضرورت حاکمیت دینی از منظر قرآن»، «ضرورت تشکیل حکومت در عصر غیبت»، «کارکردهای ولایت فقیه برای مردم»، «سبک زندگی قرآنی امام خمینی(ره)، مقاومت و شهادت در قرآن»  به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

برپایی حلقه‌های تفسیر قرآن

رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین به همت واحد تفسیر و حدیث این اداره هر روز حلقه‌های تفسیر یک صفحه قرآن با حضور اساتید برجسته قرآنی بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی به برپایی نمایشگاهی ویژه نوجوان اشاره کرد و افزود: در ایام الله دهه فجر نمایشگاهی در دارالقرآن الکریم ویژه زائران نوجوان برگزار می‌شود که در آن مفاهیم انقلاب و آیات کلام الله وحی به زبان ساده برای نوجوانان بیان خواهد شد.

حجت الاسلام شجاع با اشاره به اینکه دهه فاطمیه با ایام الله دهه فجر همزمان شده است، بیان کرد: زائران خردسال حرم مطهر رضوی نیز می‌توانند در این ایام با حضور در ویژه برنامه‌های غنچه های فاطمی که شنبه‌ها و دوشنبه‌ها از ساعت 15 تا 16:30 در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می شود شرکت کنند.

وی ادامه داد: همچنین کارگاه مهدالرضا نیز در این ایام ویژه برنامه‌های متنوعی را با محوریت شهادت حضرت زهرا(س) و ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده است، علاقه مندان نونهال می‌توانند همه روزه در دو نوبت صبح و عصر با مراجعه به رواق حضرت زهرا(س) و اتاق 21 دارالقرآن از این کارگاه بهره‌مند شوند.

رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی به برنامه‌های قرآنی ویژه زائران خواهر اشاره کرد و افزود: محافل قرآنی، کارگاه‌های هنری، جلسات و نشست‌های آموزشی، برپایی کارگاه‌های سیره حضرت زهرا(س) و تدبر در سوره کوثر و ......  از برنامه‌هایی است که در ایام الله دهه فجر ویژه خواهران در رواق حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

وی ختم 5 هزار صلوات هدیه به حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره)، ختم کل قرآن، سوره و ادعیه را از دیگر برنامه‌های اداره علوم قرانی آستان قدس رضوی در ایام الله دهه فجر دانست./934/د103/ب1

ارسال نظرات