۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۵۲۹۹۰
امام جمعه موقت اهواز:

نقاط قوت و ضعف انقلاب اسلامی گفته شود

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه رهبری امام و همراهی مردم از علل پیروزی انقلاب است، گفت: به نقاط قوت انقلاب بپردازیم و نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه از بین رفتن حکومت مستبد و دیکتاتور، وابسته و نوکر قدرت های بزرگ چون انگلیس و آمریکا در دهه فجر سال 57 به یادماندنی و برای مردم شور و شعف بود، ابراز داشت: مبنای انقلاب اسلامی یک مبنای دینی، مذهبی و ایدئولوژیک و مکتبی است؛ چرا که از مهمترین ویژگی های انقلاب ما، اسلامی بودن است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه رهبری امام و همراهی مردم از علل پیروزی انقلاب است، افزود: برکات و ثمرات انقلاب اسلامی و دستاوردها بیشتر به مردم معرفی شود در عین حال این نیست که انقلاب و فرایندی که در ایران داشتیم مصون بوده و نیازمند نقد نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه حرکت های مثبت انجام شده در دوران انقلاب اسلامی بسیار زیاد بود، اظهار کرد: در جاهایی که نیاز به تجدید نظر باشد البته تجدیدنظر نه در اصول و مبانی و مواضع بلکه در برخی حرکت های صورت گرفته انجام شود چرا که امام و مردم معصوم نبودند.

وی با بیان اینکه نیازمند نقد بوده و در فرمایشات رهبری هم ذکر شده که انقلاب اسلامی به کدامین اهداف رسیده و به کدامین نرسیده است، افزود: در جمع هایی که اندیشمندان و دلسوزان حضور دارند به بررسی و نقد بپردازیم و نقدها با مردم در میان گذاشته شود و علل عدم عمل به وعده های معیشتی که در انقلاب به مردم دادیم را بیان کنیم چرا که شرح علل و عوامل سبب تقویت مبانی انقلاب خواهد شد نه سبب تضعیف.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: اینکه عده ای فکر کنند فقط از موفقیت های انقلاب بگوییم و ناکامی ها را طرح نکنیم، غلط است چرا که اگر ما طرح نکنیم دشمنان مطرح می کنند به ویژه که امروزه رسانه ها در دسترس همه قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه در یک فضای منصفانه و به دور از افراط و تفریط و حب و بغض مواضع را بررسی کنیم، تصریح کرد: بیشتر به نقاط قوت بپردازیم و نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنیم تا با شناخت صحیح از گذشته آینده خوبی را تضمین کنیم.

وی در پایان عنوان داشت: امام رحمه الله علیه انقلاب را منحصر به قشر و گروه خاصی نکرد./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات