۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۵۳۰۲۹
امام جمعه تبریز:

قرائت قرآن مقدمه تدبر و عمل به مفاهیم آیات است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: در جامعه ای که مبانی و آموزه های قرآنی حاکم است؛ ارزش های اخلاقی حرف اول را می زند.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی امشب در محفل انس با قرآن کریم مسجد جامع مایان سفلی تبریز اظهار داشت:  نفوذ کلام الهی در افکار و قلوب نسل سوم و چهارم انقلاب، جامعه اسلامی را به رستگاری رهنمون می سازد.

وی با بیان این‌که توفیقات و موفقیت های روز افزون جامعه در گرو توجه به آموزه‌های قرآنی است، خاطرنشان کرد: حافظان و قاریان قرآن، باید در هر شرایط آیات کلام الله وحی را با خضوع، خشوع، تدبر و تفکر در مفاهیم و مبانی الهی آن قرائت کنند، چراکه قرائت آیات قرآن مقدمه تدبر و عمل به مفاهیم آن است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که محافل انس با قرآن نباید تنها در قرائت آیات الهی خلاصه شود، افزود: متولیان امر باید به گونه‌ای برنامه‌‌ریزی کنند که جاذبه‌ این‌گونه مراسم‌ها جوانان و نوجوانان را بیش از دیگر اقشار برای حضور ترغیب کند، لازمه این امر مشارکت جوانان در برنامه های مسجدی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بخش قابل توجهی از مصائب جوامع اسلامی نشأت گرفته از دوری با مبانی قرآنی است، گفت: اگر قرآن در رأس امور و سبک زندگی آحاد جامعه قرار گیرد، به یقین شاهد معضلات روزافزون در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی نخواهیم بود.

وی ادامه داد: نباید تنها شعار مسلمانی سر دهیم، بهتر است در عمل نشان دهیم که پیرو دین رسول الله و اعتقاد قلبی و عملی به مبانی قرآنی داریم، در چنین شرایطی شاهد جامعه آرمانی و مدینه فاضله خواهیم بود؛ مسلمان و شیعه اهل بیت کسی است که در هر حال مأنوس با قرآن باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی همچنین حمایت از فعالیت‌های مردمی در عرصه قرآن را مورد تأکید قرار داد و گفت: آذربایجان و تبریز دارای مؤسسات و مراکز مختلف قرآنی است که بایستی از سوی سازمان‌های مربوطه مورد حمایت قرار گیرند، چراکه با کمترین امکانات بیشترین بازدهی را دارند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات