۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۵۳۰۴۱
امام جمعه بابل:

سبک زندگی فاطمی نجات بخش جامعه در مقابل تهدیدهای فرهنگی غرب است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بر لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه و معرفی سبک زندگی فاطمی در جامعه تاکید کرد و گفت: سبک زندگی فاطمی نجات بخش جامعه ما به ویژه بانوان در مقابل تهدیدهای فرهنگی و سبک زندگی غربی است و باید زیبایی های زندگی حضرت زهرا(س) برای جامعه ما بیشتر معرفی شود.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در مراسم شب شهادت حضرت زهرا(س) در هیات طلاب شهرستان بابل بر لزوم معرفت و شناخت درست از ابعاد زندگی حضرت فاطمه(س) تاکید کرد و گفت: ایام فاطمیه فرصتی ارزشمند برای جامعه ما برای شناخت درست از ابعاد وجودی بزرگ بانوی جهان بشریت است تا در کنار این معرفت آحاد جامعه خود را بیشتر به این شخصیت بزرگ نزدیک کنند.

وی افزود: یکی از مدخل های مهم در ایجاد معرفت نسبت به حضرت زهرا(س) القاب برجسته آن حضرت در قالب دعاها و زیارت های مخصوص معصومین(ع) است.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(س) و الزهرا(س) بابل به دعای مخصوص زیارت روز یکشنبه اشاره کرد و اظهار داشت: در زیارت های مختلف نام پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) برده می شود اما در زیارت حضرت فاطمه(س) وصف ایشان و القاب این بزرگ بانو همراه با عظمت شخصیت ایشان برده می شود که ممتحنه و صابره دو لقب برجسته در این دعا است.

وی ادامه داد: همه امتحان های الهی در زندگی کوتاه دنیوی حضرت زهرا(س) بر ایشان عرضه شد و ایشان با صبر و استقامت مثال زدنی از این امتحان ها با سربلندی بیرون آمد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر این مطلب که انسان در ابتلائات و تکالیف درون مایه خود را مشخص می کند، خاطرنشان کرد: خدای متعال بندگان خود را در زیر گردونه سخت و سنگین تکالیف قرار می دهد تا آن ها با سربلندی در این امتحان ها، درجه معنوی خود را به دست بیاورند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در محراب نماز، آنچنان درخششی داشت که همه ملکوتیان چشمان خود را ناظر بر این صحنه نورانی در مدینه می انداختند.

امام جمعه بابل یکی از برجسته ترین دوران زندگی حضرت زهرا(س) را دفاع همه جانبه ایشان از ولایت بیان کرد و گفت: در میان صحنه های رعب آور بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص)، حضرت زهرای مرضیه(س) با تمام وجود برای ادای تکلیف دفاع از امامت و ولایت ایستاد و با نثار جان  خود در این مسیر،  نام خود را به عنوان نخستین و بزرگترین مدافع از حریم ولایت در تاریخ به ثبت رساند.

وی با توصیه به طلاب برای برای الگوگیری از زندگی ساده و بی آلایش حضرت زهرا(س)، خاطرنشان کرد: زندگی بزرگ بانوی جهان بشریت آنقدر در کمال سادگی و در حد بسیار پایین بود که پیامبر اسلام(ص) با دیدن آن زندگی محقرانه و ساده آن حضرت اشک از چشمان مبارک شان جاری شد.   

حجت الاسلام والمسلمین روحانی برپایی محافل عزای فاطمی را برای نزدیک تر شدن و معرفی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) بیان کرد و افزود: مجالس عزای فاطمی زمینه بیمه شدن و سلات جامعه ما را فراهم می کند و خوشحالیم که این توجه در جامعه ما روز به روز بیشتر می شود.

وی بر لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه و معرفی سبک زندگی فاطمی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: سبک زندگی فاطمی نجات بخش جامعه ما به ویژه بانوان در مقابل تهدیدهای فرهنگی و سبک زندگی غربی است و باید زیبایی های زندگی حضرت زهرا(س) برای جامعه ما بیشتر معرفی شود./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات