۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۵۳۰۴۶
آیت الله حیدری:

قدرتمندی شیعیان برکت انقلاب اسلامی است

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه تداوم انقلاب اسلامی مرهون اهل بیت و ولایت اهل بیت (ع) است، گفت: شیعه پیش از انقلاب اسلامی منزوی بود اما اکنون شیعه نقش اساسی و تاثیرگذار در منطقه و جهان دارد.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در مراسم سوگواری ایام فاطمیه در مسجد حضرت ولی عصر(عج) منطقه گلستان اهواز با اشاره به اینکه اهل بیت مبنای تشکیل انقلاب و حکومت اسلامی در ایران بودند، اظهار داشت: تقارن تقویمی ایام فاطمیه با دهه فجر انقلابی هر 33 سال رخ می دهد، اما سر تا پای انقلاب اسلامی برگرفته از اهل بیت(ع) است و به عبارت دیگر ارتباط تنگاتنگ و متقابل و واقعی بین جریان انقلاب اسلامی و اهل البیت وجود دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی با ایام خاص تاریخ شیعه گره خورده است، افزود: امام خمینی(ره) انقلاب را از تاسوعا، عاشورا و اربعین سال 1342 آغاز کرد، و اوج حضور مردم و پیروزی انقلاب اسلامی در تاسوعا، عاشورا و اربعین سال 57 بود که با بازگشت ظفرمندانه امام رحمه الله علیه این انقلاب به پیروزی رسید اما پیش از انقلاب مناسبات شیعه تحت تاثیر جو و فشار حکومت شاهنشاهی کمرنگ شده بود، به عنوان مثال آن زمان ایام فاطمیه ای وجود نداشت، اما به لطف خدا اکنون مراسم سوگواری فاطمیه پرشور برگزار می شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه هرچه داریم از ولایت اهل بیت است، ابراز داشت: تداوم انقلاب اسلامی مرهون اهل بیت و ولایت اهل بیت (ع) است، زیرا ولایت فقیه شاخه ای از درخت تنومند ولایت اهل البیت محسوب می شود.

آیت الله حیدری با بیان اینکه انقلاب اسلامی خدمات بزرگی به مکتب اهل بیت کرده است، خاطرنشان شد: انقلاب اسلامی مکتب اهل بیت را که مکتب مظلوم و پنهان بود، نه تنها در بین عموم مسلمانان، بلکه برای همه جهانیان به عنوان مکتبی روشن و شفاف مطرح کرد.

وی بت تأکید بر اینکه انقلاب به صورت عملی مذهب تشیع را ترویج می کند، عنوان کرد: یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی، گرایش فوق العاده مسلمانان و غیر مسلمانان در سرتاسر جهان به تشیع است، شیعه پیش از انقلاب اسلامی منزوی بود و حتی بسیاری از مسلمانان، اهل بیت را نمی شناختند، اما اکنون شیعه نقش اساسی و تاثیر گذار در منطقه و جهان دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شیعه به برکت انقلاب اسلامی قدرتمند شد، و رژیم صهیونیستی که در شش روز همزمان شش کشور عربی را شکست داد، در لبنان در جنگ 33روزه به صورت خفت باری از حزب الله لبنان شکست خورد.

امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: نیروی ایمان شیعیان، همه جهانیان را مبهوت کرده به طوری که شعار های قومی که برای فلسطین سر داده می شد، اکنون به شعار های اسلامی تبدیل شده است.

آیت الله حیدری با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی عدالت، عقلانیت، ظلم ستیزی و صهیونیست ستیزی است، ابراز داشت: انقلابی گری شیعی هدفمند و عقلائی است، شیعه مسالمت و منطق دارد، اما وهابیت و صهیونیسم یک تفکر که ضربه زدن به اسلام است را دنبال و بی منطق قتل و نا امنی ایجاد می کنند، به طوری که اروپا هم فهمیده تشیع مذهب مسالت آمیزی است./9456/د103/ب1

ارسال نظرات