۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۵۳۰۵۶
نوبخت:

دولت برای پرداخت یارانه‌های نقدی در سال ۹۷ مشکلی نخواهد داشت

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت:‌ مجریان از ابتدای سال ۹۷ مشکلی برای پرداخت یارانه به خانوارهای نیازمند نخواهند داشت.
نوبخت در مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز پس از اظهارات موافقان و مخالفان کلیات لایحه بودجه 97، اظهار کرد: اصلاح ردیف درآمدی و هزینه‌ای تبصره 14 برای یارانه‌ها تصمیم بسیار شایسته و پخته‌ای بود که مجریان از ابتدای سال 97 برای پرداخت یارانه‌ها به خانوارهای نیازمند مشکلی نخواهند داشت و با این مکانیزم ما می‌توانیم منویات مجلس درباره پرداخت یارانه‌ خانوارها را اجرا کنیم.

وی درباره تبصره 5 و تقلیل اوراق مشارکت و اوراق مالی گفت: کمیسیون تلفیق سقف اوراق را به همان حدی که در لایحه دولت بود برگرداند چرا که آن چه مورد نظر دولت بود مستتر در بند ب است که کمیسیون تلفیق آن را تغییر نداد.

نوبخت تصریح کرد: افزایش حقوق متعارف اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هم در مجلس قطعا مطرح خواهد شد که دولت از این مسئله حمایت و پشتیبانی می‌کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره همسان‌سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: در لایحه بودجه 97 برای این مسئله هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که در کمیسیون تلفیق به دو هزار میلیارد تومان رسید که ممکن است باز هم افزایش یابد و ما از آن حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درباره بازنشستگان صنعت فولاد هم ما مبالغی را پیش بینی کردیم که آنان سر وقت حقوقشان را دریافت کنند./۸۵۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات