۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۵۳۱۱۷

اخلاص معیار ارزش گذاری بر اعمال انسان

قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه بر لزوم توجه طلاب به اخلاص تأکید کرد و گفت: علامه طباطبایی(ره) فرمودند «اخلاص کیمیایی است که به هر چه که بخورد، آن را طلا می کند».
همتیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مجتهدی برگزار شد، با اشاره به این که اخلاص یکی از ارزش های اخلاقی است، گفت: حضرت صدیقه طاهره(س) فرمودند «کسی که عبادت خالصانه خود را به سوی خداوند بفرستد، خدای متعال هم بهترین مصلحت ها را به سوی او می فرستد».

قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه بر لزوم توجه طلاب به اخلاص تأکید کرد و اظهار داشت: علامه طباطبایی(ره) فرمودند «اخلاص کیمیایی است که به هر چه که بخورد، آن را طلا می کند».

وی ادامه داد: اخلاص معیار ارزش گذاری بر اعمال انسان است؛ بر این اساس حتی اگر انسان عمل نیک بسیار کوچکی را با اخلاص انجام دهد، ثواب آن بسیار بیشتر از آن عمل نیک بزرگی است که بدون اخلاص انجام می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان راه کسب اخلاص را اینگونه توصیف کرد: بر اساس روایات، عمل با اخلاص آن عملی است که صاحب آن عمل هنگامی که کار نیک می کند، دوست ندارد دیگران او را مورد تشویق قرار دهند.

قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه اخلاص مراتب مختلفی دارد، ابراز داشت: هر انسانی به اندازه ظرفیت خودش باید وارد وادی اخلاص شود و از بلندپروازی در این عرصه پرهیز کند، چراکه اگر این مهم رعایت نشود، اخلاص کاذب به انحراف و خودبرتربینی فرد می انجامد.

وی در پایان یادآور شد: انسان باید در نظر داشته باشد که تنها خداوند است که می تواند عمل او را نزد خود نگاه داشته و در قیامت به وی بازگرداند، بنابراین نباید اعمال صالح خود را با تکیه بر دیگران و جلب توجه آنان تباه کند، زیرا هیچکس غیر خداوند نمی تواند در قیامت و سختی هایش به داد انسان برسد./۸۴۱/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات