۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۵۳۱۱۹
حجت الاسلام مدرسی:

حضرت زهرا اساس حفظ اسلام است

حجت الاسلام مدرسی وجود حضرت زهرا(س) را اصل و اساس حفظ اسلام دانست و گفت: کسی که امامت و نبوت را به یکدیگر متصل کرد، وجود نورانی حضرت صدیقه طاهره(س) است
حجت الاسلام مدرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضا مدرسی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری فاطمیه که در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد با اشاره به نقل های مختلف پیرامون شهادت حضرت زهرا(س) عنوان کرد: حدود 13 قول تاریخی درباره شهادت حضرت فاطمه(س) وجود دارد که مشهورترین آن ها مربوط به شهادت آن حضرت، 75 و یا 95 روز پس از رحلت پیامبر(ص) است.

وی افزود: بیان فضایل و مناقب حضرت صدیقه طاهره(س) از توان انسان های عادی خارج است و زبان ها ناتوان و قلم ها عاجز از بیان فضایل آن حضرت است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: ائمه ما حضرت زهرا(س) را اسوه و الگوی خود می دانند و امام زمان(عج) در حدیثی می فرمایند «و فی ابنة رسول الله اسوة حسنه» که نشان دهنده این است که آن حضرت از روش حضرت زهرا(س) الگوبرداری می کنند.

وی حضرت زهرا(س) را اصل اساسی حفظ اسلام دانست و خاطرنشان کرد: انتخاب امیرمؤمنان(ع) مکمل دین اسلام است و کسی که امامت و نبوت را به یکدیگر متصل کرد، وجود نورانی حضرت صدیقه طاهره(س) است.

حجت الاسلام مدرسی اضافه کرد: در واقع باید گفت اصل اسلام به وجود آن حضرت وابسته است و ادامه مسیر نبوت و امامت و  توسط حضرت زهرا(س) محقق شده است.

وی تأکید کرد: پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) را ام ابیها نام دادند و این لقب نشان دهنده این است که آن حضرت اساس اسلام است و اگر توجه کنیم می بینیم که در موضوعات مهم، خداوند از واژه «ام» استفاده کرده که ام الکتاب از این قبیل واژه های مهم است.

این کارشناس دینی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) بارها فرمودند که هرگاه شوق بهشت پیدا می کنم فاطمه(س) را می بوسم که این موضوع جایگاه آن حضرت و فضیلت بالای ایشان را نشان می دهد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات