۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۵۳۱۲۰
حجت الاسلام مسلمی زاده:

نهادهای عالی حوزه مجمع نمایندگان طلاب را جدی تر بگیرند

رییس مجمع نمایندگان طلاب استان کرمان با اشاره به لزوم جدی گرفته شدن این مجمع از سوی نهادهای بالادستی حوزه از ارائه بیش از ۱۰۰ طرح پیشرفته به نهادهای کلان و تصمیم گیر در حوزه خبرداد.
حجت الاسلام عباس مسلمی زاده

حجت الاسلام عباس مسلمی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که مجمع نمایندگان طلاب در دوره هفتم تلاش های زیادی در جهت حوزه انقلابی و رفع مشکلات طلاب کرده است، ابراز داشت: باید بدانیم که غالب نهادهای حوزوی و غیر حوزی در راستای وظایف قدم برمی دارند ولی رسیدن به همه اهداف گاهی تحت اختیار آن نهاد نیست.

رییس مجمع نمایندگان طلاب استان کرمان اضافه کرد: باید توجه داشت که برای رسیدن به اهداف گاهی موانعی سر راه است و یا گاهی موانعی از سوی برخی ایجاد می شودکه نمی گذارد که اهداف مقدس محقق شود ولی می توانیم با جرأت بگوییم که مجمع نمایندگان طلاب بر اساس وظیفه به نحو احسن کار کرده و به بخشی از اهداف نیز رسیده است.

وی با بیان این که این مجمع موفق تر از دوره قبل وارد میدان شده و عمل کرده است، گفت: کمیسیون ها، اعضای هیأت رییسه و نمایندگان طلاب در جهت نیل به تمام آن اهدافی که مد نظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب هست، حرکت می کنند و بالندگی مجمع در هر دوره نسبت به دوره قبل بیشتر بوده است.

حجت الاسلام مسلمی زاده تصریح کرد: البته باید بدانیم که مجمع نمایندگان طلاب یک نهاد مشورتی است و یک تشکیلات اجرایی در حوزه به شمار نمی رود ولی با این حال کمیسیون ها و اعضای آنها و خود نمایندگان هر دوره از دوره قبل متخصص تر و با مدارک عالیه بهتر وارد میدان شده اند.

وی ارتباط مجمع با پیکره حوزه و مراجع را خوب توصیف کرد و ابراز داشت: همواره گزارش کار مجمع به مسؤولان و بزرگان حوزه داده می شود و خود رهبر معظم انقلاب در اواخر سال 94 نظرات مساعدی نسبت به مجمع داشتند و تا حدودی ابراز رضایت کردند، بنابراین می توان گفت هیچ نماینده ای در انجام وظایف محوله کوتاهی نکرده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تأکید بر این که اقدامات مجمع نرم افزاری است، خاطرنشان کرد: نقش مجمع تولید فکر و ایده بوده و این کار را انجام داده است؛ ما جلسات و نشست های متعددی با دعوت از اساتید برجسته برگزار کرده ایم و در این جلسات برای تبیین مبانی انقلابی گری و تبیین نظرات بزرگان از جمله رهبر معظم انقلاب تلاش های جدی داشته ایم.

وی ادامه داد: ما خودمان در استان کرمان با دیگر نمایندگان این استان اجلاسیه های مهمی در مسیر تحقق انقلابی گری در حوزه و چالش های پیش رو داشته ایم، از جمله در مورد این که مفاهیم انقلابی و انقلابی گری در حوزه و این که چه چیزی باعث تحقق این مفهوم ارزشمند هست کار کرده ایم.

حجت الاسلام مسلمی زاده با بیان این که انصافا کارهای خوبی در دوره هفتم مجمع صورت گرفته است، یادآور شد: البته همان طور که گفتیم این میدان یک میدان ایدئولوژی و نرم افزاری است که شاید خیلی از اوقات نمود بیرونی نداشته باشد.

وی در ادامه با تأکید بر این که نهادهای بالادستی حوزه باید توجه بیشتری به مجمع نمایندگان طلاب داشته باشند، یادآور شد: ما در حال حاضر بیش از 100 طرح بسیار خوب، پیشرفته و چکش کاری شده داریم که همه این ها را به شورای عالی و جامعه مدرسین و نهادهای کلان تصمیم گیر رسانده ایم و برخی از این طرح ها به مرحله عمل رسیده است که از جمله آنها تأسیس مرکز خدمات، تأسیس مراکز تخصصی و همچنین ارتقای شهریه ها است.

رییس مجمع نمایندگان طلاب استان کرمان در پایان خاطرنشان ساخت: به نظر می رسد اگر منصفانه نگاه کنیم حتما بایستی نهادهای عالی حوزه مجمع را ببینند که البته این مسأله تا حد زیادی هست ولی باید به نقطه کمال برسد، یعنی آنها باور کنند که این نهاد یک مرکز حوزی است که با طلاب ارتباط مستقیم دارد و می تواند نقش مهمی در حوزه داشته باشد و از این رو جا دارد که آنها نظرات مجمع را جدی تر بگیرند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات