۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۵۵۳۱۴۳
نماینده خبرگان رهبری:

تمسک به قرآن و عترت رمز تعالی بشریت است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ائمه اطهار را مفسران حقیقی آیات قرآنی دانست و گفت: تمسک به قرآن و عترت رمز تعالی بشریت است.
محمدتقی پورمحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش بزرگ قرآنی که در سالن سرباز شهید شهرستان مراغه برگزار شد، به تشریح فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و اظهار داشت: آن بانوی مکرم اسلام آئینه تمام نمای رسول اکرم(ص) برای امت بوده است.

وی با اشاره به آیه شریفه «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً. / خدا چنين مى‏ خواهد كه هر رجس و آلايشى را از شما خاندان [پيامبر] بزدايد و شما را پاك و منزه گرداند.» گفت: در منابع شیعی و عامه به تصریح بیان شده که مخاطب آیه 33 سوره احزاب اهل بیت پیامبر(ص) هستند و این مسأله به حد تواتر رسیده است.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که تمسک به قرآن و عترت رمز تعالی بشریت است، تصریح کرد: توجه به آیات قرآن بدون عنایت به سیره اهل بیت و همچنین تنها تمسک به اهل بیت بدون توجه به مبانی قرآنی راهگشای امور نخواهد بود، حقیقت آن است که تمسک به قرآن و عترت رمز تعالی بشریت است.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که فرقه‌های ضاله، تکفیری و سلفی با تفسیر به رأی از آیات قرآنی به دنبال جنگ‌افروزی و اقدامات افراطی در کشورهای اسلامی هستند، گفت: منشأ بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی ناشی از فراموشی قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به آموزه های قرآنی در محیط خانواده و سبک زندگی خود، گفت: در شرایطی که فعالیت های قرآنی در کشور به برکت انقلاب اسلامی تعالی یافته است، نباید قرائت قرآن تنها در مساجد و گورستان‌ها خلاصه شود.

وی با تأکید بر این‌که تربیت حافظان، قاریان و فعالان قرآنی به برکت وجود انقلاب و نظام اسلامی محقق شده است، ادامه داد: فعالیت مؤسسات قرآنی در جهت تربیت نسل آینده قابل تقدیر بوده و پرورش جوانان و نوجوانان حافظ و قاری قرآن در این مسیر افتخاری برای امت اسلامی و جهان اسلام است.

همچنین حجت الاسلام امینی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی اباصالح المهدی (ع) در سخنانی با ارایه گزارشی از فعالیت های مؤسسه در طول دو سال گذشته اظهار داشت: ایجاد و راه اندازی کلاس ها و دوره های قرآنی، مهد های قرآنی و مدارس قرآنی در اولویت برنامه ها قرار دارد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات