۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۵۵۳۱۸۰

بازدید نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از مدارس علمیه مرند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در جریان سفر به شهرستان مرند از مدارس علمیه خواهران و برادران این شهر بازدید و با طلاب این مراکز علوم دینی گفت‌وگو کرد.
دیدار آل هاسم با طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جریان سفر به شهرستان مرند با حضور در حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) و مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) این شهر با طلاب و اساتید این مرامز علوم دینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه تبریز در این دیدار صمیمی در ادامه با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران به برکت مجاهدت علما، روحانیان و حوزه های علمیه به پیروزی رسیده است، اظهار داشت: اگر اعتقاد بر این است که این انقلاب امید مستضعفان عالم و حرکتی در تضاد منافع استکبار است، باید در تداوم آرمان های اصیل آن کوشید.

وی نقش طلاب و حوزه های علمیه در تداوم آرمان های انقلاب اسلامی را بی‌بدیل دانست و گفت: طلاب حوزه‌های به عنوان نخبگان جامعه باید در هر حال و شرایطی بصیرت‌بخش باشند و توطئه های روزافزون دشمنان را به اقشار دیگر جامعه تشریح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که تبیین ارزش و دستاوردهای انقلاب اسلامی توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را خنثی خواهد کرد، تصریح کرد: سعی کنید پیش از توصیه مردم به انجام امور خیر، ابتدا خود عامل به گفته‌های خود باشید، در این صورت اثرگذار خواهید بود.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که مردم بیشتر آموزه های دینی خود را در رفتار و کردار علما و روحانیان دریافت می کنند، تصریح کرد: رمز تعالی و موفقیت طلاب، مبلغان و روحانیان، تواضع و احترام به عقاید مردم است، سعی کنید در تهذیب نفس و مقابله با هواهای نفسانی، الگوی مردم باشید.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی بود و امروز نیز دشمن بر روی عرصه فرهنگی علیه انقلاب اسلامی جبهه گرفته است، گفت: حمله نظامی دشمن به ایران امری بعید و غیرقابل امکان است، چنانکه در گذشته نیز در این مسیر شکست خورده اند، اما در عرصه جنگ نرم دشمن امیدوار به نتیجه است.

گفتنی است، در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه مرند از طلاب برتر حوزه علمیه شهرستان مرند تجیلل بعمل آورد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات