۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۵۳۲۳۵
آیت الله قرهی:

علت گناه غفلت از مقام انسانیت است

آیت الله قرهی گفت: کسی که جایگاه خود را بشناسد دچار گناه نمی‌شود و علت گناه غفلت از مقام انسانیت است.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه چهارشنبه در مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: خصوصیات قوای الهی که خداوند آن را برای همه قرار داده هر کدام برای انسان راهی را باز می‌کند که سعادتمند زندگی کند.

وی افزود: اگر قوای انسان تحت سیطره شیطان قرار گیرد او عبد شیطان شده و دشمن از او بهره می‌برد بدون اینکه شخص به سعادت برسد.

آیت الله قرهی با بیان اینکه انسان باید به معرفت برسد، عنوان کرد: علم به ما هو علم نور است در این جایگاه کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند تفاوت دارند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی (عج) بیان داشت: انسان وقتی به قوای درونی خود آگاهی نداشته باشد بیچاره و گرفتار شده و زندگی حمید نخواهد داشت.

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند من مبعوث شدم که محاسن اخلاق را برسانم، انبیا و اولیا نیامدند مگر برای اینکه برای بشریت دنیای حسنه همراه با آرامش ایجاد کنند که انسان بندگی الهی را داشته باشد، زمان ظهور دنیای حسنه برای مردم ایجاد شده و آنها به آرامش می‌رسند.

آیت الله قرهی ابراز کرد: حضرت زهرا(س) فرمودند کسی که خوشرو باشد خداوند برای او بهشت را ایجاد می کند، در اسلام توصیه به جنگ وجود ندارد بنای آن بر سلم و رفاقت است، اسلام دین خونریزی و جنگ نیست، اما در عین حال در بخش دفاعی باید قوی باشد و از خود و مظلومان دفاع کند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی (عج) با بیان اینکه امیرمومنان امام علی(ع) عدالت را نه تنها برای دیگران که درباره خود هم اجرا کردند، اظهار داشت: زمانی که مرگ می آید انسان تمام اعمال خود را مشاهده می کند، تنها کسانی به رحمت خداوند امید دارند که از مردم حقی برعهده نداشته باشند.

وی افزود: کسانی که حق الناس بر عهده دارند در آخرت دچار سختی می‌شوند، بعید است کسی جایگاه خود را بشناسد و دچار گناه شود علت گناه غفلت از مقام انسانیت است.

آیت الله قرهی خاطرنشان کرد: ابزار علم برای شناخت مقام انسانی است اما متاسفانه امروز این امر برعکس شده است به همین علت بسیاری از قوای انسانی هدر می رود./807/پ202/ب1

ارسال نظرات