۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۵۳۲۹۳
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد مطرح کرد:

نقل روایت «انا مدینه العلم و علی بابها» از ۱۲۰ منبع اهل سنت

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که همه دوستان و دشمنان در طول تاریخ به علم و کمال اهل بیت(ع) اعتراف کرده اند، گفت: جالب است بدانید روایت «انا مدینه العلم و علی بابها» از ۱۲۰ منبع عامه نقل شده است.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیش از ظهر امروز از سوی بیت حضرت آیت الله علوی‌گرگانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در این مراسم با اشاره به این که اهل بیت(ع) امرای کلام و علم و معرفت هستند، اظهار داشت: اگر برخی از انسان ها کمی فکر کنند، دنبال هرکسی راه نمی افتند، چون افراد دیگر در برابر دریای علم اهل بیت(ع) هیچ چیز نیستند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه ابراز داشت: این که حضرت علی(ع) باب شهر علم رسول خدا است را کتابهای اهل سنت به سندهای مختلف نقل کرده اند که هیچ خدشه ای در آنها وارد نمی شود، یکی از بزرگان روایت «انا مدینه العلم و علی بابها» را از 120 منبع عامه نقل کرده است.

وی با بیان این که خود امرای اهل سنت هم به بزرگی و علم امیرمؤمنان اعتراف می کردند، یادآور شد: در روایت داریم که اهل بیت(ع) زندگانی و عیش علم و مردن و نابودی جهل هستند؛ هرچند آنها از علم امام استفاده نمی کردند و به همین جهت در تاریخ می خوانیم فردی پیش حضرت آمده و عرض می کند: یا علی می دانی در صورت من چند تار مو وجود دارد؟.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد عنوان کرد: در طول تاریخ همیشه افرادی که نمی دانستند بیشتر از عالمان بوده اند و به همین جهت همیشه اطراف انبیاء و اولیاء الهی افراد کمی بوده اند و البته این قلت نباید ما را به وحشت بیندازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حسن بصری به عنوان فردی که مورد توجه و عنایت عامه است، خاطرنشان کرد: این فرد بیان می کند: «در امت پیامبر زنی عابده تر از حضرت فاطمه زهرا(س) وجود ندارد، او برای نماز آن قدر می ایستاد که پاهایش ورم می کرد».

استاد حوزه علمیه در پایان با تأکید بر لزوم استفاده از معارف نقل شده از سوی بانوی بزرگ اسلام ادامه داد: در کتب دینی ما دعاهایی با مضامین بسیار عالی نقل شده است که جا دارد انسان توجه بیشتری به آنها داشته باشد.

یادآور می شود، مراسم عزاداری بیت حضرت آیت الله علوی‌گرگانی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) که از روز گذشته آغاز شده تا روز جمعه صبح ادامه خواهد داشت./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات