۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۵۳۴۳۲
حداد عادل:

برخی با عنوان سرمایه گذاری خارجی در پی رابطه با آمریکا هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: کسانی که می‌گویند هیچ راهی جز سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد دنبال رابطه با آمریکا هستند، برای نجات کشور باید اقتصاد مقاومتی را اساس کار قرار دهیم.
حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) که در هیات عشاق الحسین(ع) برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی در آستانه 40 سالگی است که باید برای دوام آن شکر کنیم.

وی افزود: یکی از فرصت‌های خوب ارزیابی انقلاب همین دهه فجر است که چگونه این راه را طی کردیم، دهه فجر فرصت تجدید عهد با انقلاب، با امام راحل، رهبر معظم انقلاب و اسلام و قرآن است.

حداد عادل بیان داشت: دشمنان انقلاب نظیر آمریکا، اسرائیل و انگلیس سال 56 یا 57  در مقابل انقلاب اسلامی غافلگیر شدند، تدبیرهای زیادی داشتند که بتوانند شاه را نگه دارند اما سرعت انقلاب بیشتر از حد تصور آن ها بود و نتوانستند بفهمند که ریشه آن از چیست.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی عنوان کرد: دشمنان تصور می‌کردند که علما مردم را به خیابان می‌آورند اما توان اداره کشور ندارند و پس از مدتی فرمول دیگری را فراهم می کنند که با جنگ‌های محلی و فتنه‌های مختلف کار خود را پیش ببرند اما با وجود این اقدامات هم نتوانستند کاری از پیش ببرند، جنگ با ایران را آغاز کردند که یک هفته ای ایران را بگیرند که بدون نتیجه برای آنها 8 سال طول کشید.

وی با بیان اینکه امروز در منطقه بدون موافقت ایران هیچ تصمیمی گرفته نمی‌شود، اظهار داشت: آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها، انگلیسی‌ها تصمیم گرفتند که بشار اسد را در سوریه نابود کنند که حکومتی جای او آورده و راه دسترسی سوریه به لبنان را ببندند سپس حزب‌الله را از بین ببرند که امنیت اسرائیل تامین شود.

حداد عادل افزود: 15 یا 16 سال است که اینها در منطقه فعال هستند، سعودی ها با پول اسلحه آمریکا تلاش می‌کنند از طریق کشورهای دیگر به هر نحوی شده به ایران ضربه بزنند.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: ایران با هدایت رهبر معظم انقلاب با این توطئه مقابله کرد که برخی هم در کشور خودمان نفهمیدند یا اگر هم فهمیدند قدرت طلبی و جمع کردن رای آنها را به جایی کشاند که طومار نوشتند.

وی گفت: به همان میزان که ما قدرت پیدا کردیم دشمن هم طرح‌های گسترده و پیچیده بر علیه انقلاب دارد، امروز دشمنان به این نتیجه رسیدند که بهترین راه مقابله با این انقلاب حربه اقتصادی است بنابراین تحریم و مسائل هسته‌ای یا موشکی بهانه است.

حداد عادل بیان داشت: ما با وجود مذاکرات و عمل به مفاد آن هر روز از سوی آمریکا خلف وعده را شاهد هستیم، هر روز بهانه جدید برای ادامه تحریم‌ها دارند هنوز که هنوز است دولت ایران برای فرستادن پول به سفارت خانه‌های خود نمی‌تواند از طریق بانک‌ها وارد شود چراکه روابط بانکی برقرار نشده است.

وی با بیان اینکه تصمیم دشمن قبل یا بعد برجام فشار اقتصادی است، عنوان کرد: امروز  موشک بهانه است فرض که موشک را کنار گذاشتیم روز دیگر حقوق بشر را مطرح کرده و می‌گویند حجاب خلاف حقوق بشر است، ما باید این را بفهمیم پس از جنگ نظامی آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و اروپایی‌ها جنگ اقتصادی و در کنار آن جنگ نرم فرهنگی را با ایران آغاز کردند.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان داشت: در فضای مجازی روی افکار مردم ایران به خصوص نسل جوان کار می‌کنند با انواع شبهه پراکنی، مخالفت با اسلام، کانال‌های ضد اخلاقی جوانان را گرفتار شهوت می‌کنند که از آنها امثال حججی خارج نشوند که مقابل دشمن قد بکشند.

وی افزود: دشمن تلاش می‌کند دل‌ها و فکرها را نسبت به انقلاب بدبین کرده با نفوذ و جاسوسی و مانور بر بیکاری و فشار اقتصادی می خواهند مردم شورش کنند و انقلابی در مقابل انقلاب اسلامی برپا شود.

حداد عادل با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور، گفت: برای این اقدام با تلگرام  و فضای مجازی برنامه‌ریزی کرده بودند، در چندصد شهر از قبل با دادن پول آدم فراهم کرده بودند اما در همین تهران 10 یا 12 میلیونی نتوانستند مردم را مقابل انقلاب قرار دهند، چراکه مردم دشمن را می‌شناسند و با آنها همراهی نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: راه علاج حل مشکلات اقتصادی این است که در اقتصاد به خارجی‌ها تکیه نکنیم این اشتباه است که برخی در داخل می‌گویند هیچ راهی جز سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد آنها دنبال رابطه با آمریکا هستند، اگر ما به امید دشمن باشیم سخت اشتباه می کنیم در حالی که برای نجات از مشکلات اقتصادی باید اقتصاد مقاومتی را اساس کار قرار دهیم.

حداد در پایان خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی باید مسوولان پاک دست و صرفه جو بوده و سبک زندگی اسلامی داشته باشند و به توان داخلی توجه کنند./807/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات