۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۵۳۴۳۹
آیت الله علم الهدی:

پیروزی انقلاب اسلامی مرهون الگوگیری از انحراف ستیزی حضرت زهرا بود

امام جمعه مشهد گفت: مسأله ای که تقارن شهادت صدیقه اطهر(س) با سی و نهمین فجر انقلاب برای ما تداعی می کند، این است که انقلاب ما با نهضت امام بزرگوارمان در راستای اقدامات انقلابی حضرات معصومان(ع) به پیروزی رسید.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، دهه مبارکه فجر را به عنوان تبلورگاه نعمت خاص الهی به ملت ایران را مورد تعظیم و تکریم قلمداد کرد و گفت: مسأله ای که تقارن شهادت صدایقه اطهر(س) با سی و نهمین فجر انقلاب برای ما تداعی می کند، این است که انقلاب ما با نهضت امام بزرگوارمان در راستای اقدامات انقلابی حضرات معصومان(ع) به پیروزی رسید.

پیروزی انقلاب اسلامی مرهون الگوگیری از انحراف ستیزی حضرت زهرا بود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی «انحراف ستیزی» و «کفرستیزی» را دو ویژگی الگویی مهم سیره معصومان(ع) برای ملت انقلابی ایران دانست و افزود: امیرمؤمنان(ع) در بخشی از زندگی شریفشان کفرستیز بودند و تنها قدرتی که در میدان های جنگ بدر و احد کفر را ریشه کن می کرد و نقش اول را در این زمینه داشت، توانمندی و شجاعت امیرمؤمنان(ع) بود. در بخش دوم سیره آن حضرت «انحراف ستیزی» وجود داشت چرا که هیچ مسلمانی نمی تواند زندگی بدون ستیز با کفر و انحراف داشته باشد.

وی با بیان این که «انحراف ستیزی از کفرستیزی سخت تر است»، خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) با یک جولان در میدان جنگ، ریشه ظلم را قطع می کردند اما در انحراف ستیزی امیرمؤمنان(ع) بدون کمک حضرت زهرا(س) نمی توانستند با انحراف مبارزه کنند چرا که میدان داری در مبارزه با انحراف به مراتب سخت تر از مبارزه با کفر است.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: در مقابله با کفر، جبهه ها مشخص است اما مبارزه با انحراف مبارزه ای در دل امت اسلام است. از همین رو اگر حضرت زهرا(س) در کنار امیرمؤمنان(ع) نبود، شمشیر امیرمؤمنان(ع) برای مبارزه با انحراف کافی نبود.

وی افزود: انسان وقتی جملات خطبه حضرت زهرا(س) را مشاهده می کند، می بیند انقلاب حضرت زهرا(س) نفوذی در خانه های مدینه ایجاد کرد و کار به گونه ای پیش رفت که بصیرت آفرینی ایشان در آینده تا امروز نیز برای مسلمانان کاربرد دارد؛ گویی ایشان به مردم همین امروز درس می دادند.

انحراف ستیزی و کفر ستیزی دو شاخصه اصلی انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: انقلاب ما نیز در راستای انحراف ستیزی بود و نهضت امام از این موضوع آغاز شد. پس از آن که لایحه مصونیت مستشاران امریکایی کار را به جایی رساند که اگر یک امریکایی شاه را می کشت، محاکمه نمی شد اما اگر یک ایرانی سگ امریکایی را می کشت، باید مورد مجازات قرار می گر فت، این انحراف مشهود شد و امام(ره) مبارزه خود را با این انحراف آغاز کردند و این انحراف ستیزی با حضور مردم به استکبارستیزی تبدیل شد.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: این انقلاب به رهبری یک مرجع تقلید که حجت امام زمان(عج) است آغاز شد و ادامه پیدا کرد. عامل محرک مردم عشق و وابستگی آن ها به اسلام و قرآن بود.

موضع گیری در برابر آمریکا تنها شیوه ممکن در رابطه با آن ها است

امام جمعه مشهد مقدس در بخش دیگری از سخنان خود در صدد پاسخ گویی به یکی از سؤالات مطرح برای نسل های جدید بر آمد و گفت: آنچه در فجر سی و نهم این انقلاب برای نسل امروز ما که نه جنایات دوران شاه را درک کرده اند و نه فداکاری و تقابل مردم در برابر آن جلادان را دیدند، مطرح است، این سؤال است که «آیا واقعا در طی این مدت، امکان نداشت روند انقلاب را بهتر رقم بزنیم تا امروز گرفتاری و مشکلات نداشته باشیم؟»

وی در بیان پاسخ به این سؤال، اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی، 40 هزار مستشار آمریکایی ربع قرن بر کشور ما مسلط بودند و سیاست و فرهنگ و اخلاق در این کشور در استخدام آمریکا قرار داشت و ارتش و لشکر و اسلحه و شاه و حکومت ما به عنوان یک ژاندارم آمریکایی برای اسراییل نقش آفرینی می کرد. انقلاب ما تمام این مسائل را از آمریکا گرفت. در چنین شرایطی اگر قرار بود ما در برابر آمریکا موضع گیری نداشته باشیم، آیا آن ها برای ما آرامشی باقی می گذاشتند؟

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: ماجرای تسخیر لانه جاسوسی که به تعبیر امام(ره) انقلاب دوم نام گرفت، بعد از چند توطئه دیگر آمریکا مانند کودتای نوژه و نفوذ در دولت موقت اتفاق افتاده بود. این نفوذ تا حدی بود که سخنگوی دولت جاسوس دست نشانده آمریکا بود. در چنین شریطی بدون آمریکاستیزی زندگی امکان پذیر نبود. تجربه تاریخ نشان می دهد بازگشت به دامان آمریکا جز ذلت و بدبختی به همراه نداشته است. نمونه بارز آن مصر است که سال ها پیش اولین کشور دارای صنعت موشکی در جهان عرب و یک قدرت در بین کشورهای اسلامی بود اما توبه کرد و انور سادات طی پیمان کمپ دیوید با اسراییل رابطه برقرار کرد و امروز تبدیل به یک کشور ضعیف در منطقه شده است./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات