۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۵۳۴۴۵
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال:

حوزه و روحانیت به امام راحل بدهکار است

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که امام راحل آزادی بخش حوزه و روحانیت است، گفت: وظیفه حوزویان این است که عمار گونه در کنار رهبر معظم انقلاب بمانند.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز آغاز دهه مبارکه فجر و همزمانی این تاریخ انقلابی با ایام سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، این ایام را تبریک و تسلیت گفت و اظهار داشت: معتقدم که مردم محکم تر و استوار تر از گذشته در برابر اهداف شوم استکبار و اذناب آن ظاهر خواهند شد.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به این که همواره در طول تاریخ انقلاب کسانی تلاش کرده اند که صدماتی بر قلب انقلاب وارد کنند، عنوان داشت: ملت شریف ایران تا کنون محکم در برابر این اهداف شوم ظاهر شده و ایمان داریم که دوباره این ملت شریف مثل همیشه این ایام را تکریم خواهند کرد و تجدید عهدی انقلابی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهند داشت.

مدیر پیشین حوزه علمیه استان قم با تاکید بر این که معتقدم مردم با رهبری مقتدرانه حضرت امام خامنه ای همپیمان هستند، ابراز داشت: مردم ما همواره در مسیر اهداف و ارزش های نظام با این هویت اصیل انقلابی یعنی ولایت فقیه تجدید پیمان کرده و همواره پشتیبان این شخصیت عظیم انقلابی و دینی بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در ادامه به تشریح وظیفه حوزه و روحانیت در برابر امام راحل پرداخت و اظهار داشت: نکته ای که باید به آن تصریح داشت این است که آن شخصیتی که مبدع و مبتکر این انقلاب و حرکت عظیم بود هویتی حوزوی و مرجعیت دین داشت.

وی ادامه داد: در سال 42 و قبل از آن یک مرجع و یک هویت حوزوی است که حرکت عظیم انقلابی را در قلوب ملت ایران دمید، به بیان دیگر علت محدثه حوزه و مادر انقلاب حوزه بوده است.

وی افزود: حوزه و روحانیت مسؤولیت بزرگی در جریان انقلاب اسلامی بر عهده دارد چراکه امام راحل این  مسؤولیت را بر عهده حوزه گذاشت.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه با شاره به این که امام راحل انقلابی با هویت نبوی برای بشریت به ارمغان آورد، عنوان داشت: این مرجع بزرگ دینی به عنوان احیا گر حرکت اصیل جریان نبوی در مملکتی که طاغوت و استعمار در آنجا حاکم است را احیا کرد و ادامه این راه اصیل را بر عهده حوزه و روحانیت گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به این که در زمان طاغوت روحانیت به عنوان افیون جامعه معرفی می شد، گفت: امام احیاگر هویت روحانیت و حوزه است؛ بر این اساس امام بیش از آنچه که حق بر گردن  مردم دارد بر عهده روحانیت حق دارد.

وی افزود: حوزه و روحانیت بدهکار به امام راحل است؛ من فراموش نمی کنم قبل از پیروزی انقلاب از مدرس تا حجره ساوک مسیر را نا امن کرده بود و حتی نمی توانستیم کتاب  برای تحصیل تهیه کنیم.

مدیر پیشین حوزه علمیه استان قم با بیان این که امام راحل آزادی بخش حوزه و روحانیت است، گفت: حوزه و روحانیت مدیون به این حرکت عظیم امام است؛ بر این اساس وظیفه حوزه و روحانیت این است که عمار گونه در کنار رهبر معظم انقلاب بمانند.

وی افزود: حوزه و روحانیت در کنار رهبری و مراجع باید از کیان انقلاب و نظام صیانت کند؛ چرا که این مسؤولیتی است که امام راحل بر دوش حوزه گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پایان با اشاره به این که  در این ایام شاهد خواهیم بود که مردم دوباره به صحنه آمده و حماسه ای دیگر بیافرینند، ابراز داشت: معتقدم که روز به روز به عزت این نظام افزوده خواهد شد و دشمنان ما ذلیل تر خواهند شد./837/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات