۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۵۳۴۵۱
امام جمعه تبریز:

جنایات داعش با حمایت مستقیم آمریکا صورت می گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که جنایات داعش با حمایت مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می گیرد، گفت: داعش ابزاری در دست آمریکا برای پیشبرد سیاست‌های خصمانه در کشورهای اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: ورود تاریخی امام خمینی به میهن اسلامی در ۱۲ بهمن سال 57 نور امیدی در دل ملت ایران روشن کرد.

وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی ایران به برکت وحدت، بصیرت و حضور در صحنه ملت ایران به ثمر رسید، خاطرنشان کرد: رهبری داهیانه امام خمینی(ره) تمامی اقشار جامعه را گردهم آورد و توانست رژیم طاغوت 2500 ساله را سرنگون کند، در حقیقت جمهوری اسلامی برآیند خواست و اراده ملت ایران بوده است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به نسل جوان جامعه گفت: عزت، استقلال، خودکفایی، مردم‌سالاری دینی و حاکمیت اراده ملت بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که این برکات با رهبری ولایت فقیه تداوم داشته و خاری بر چشم دشمنان نظام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم پیوند دین و سیاست را از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: جدایی دین از سیاست توطئه‌ای از سوی غرب برای تسلط بر ملت های مسلمان و غارت دارایی و نابودی اعتقادات اصیل آنان بوده است؛ دین از سیاست تفکیک‌ناپذیر می باشد، چنانکه در جمهوری اسلامی تجلی یافته است.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی الهام‌بخش نهضت‌های آزادی‌بخش ملت‌های مسلمان منطقه نیز بوده است، تصریح کرد: به یقین و بدون مبالغه ایران اسلامی امروز یکی از کشورهای مستقل دنیا محسوب می‌شود همچنان مستقل و مقتدر در مقابل بیگانگان ایستاده است، همین رویکرد منجر به الگوپذیری مردم عدالت‌خواه و استکبارستیز کشورهای اسلامی نیز شده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر حضور حداکثری ملت ایران در راهپیایی یوم الله 22 بهمن تصریح کرد: قطعاً یکی از نشانه‌های وحدت‌ ملت ایران، حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن است، امسال نیز اقشار مختلف مردم با حضور حداکثری خود پاسخی قاطع و کوبنده به یاوه‌گویی دشمنان انقلاب خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع سیاسی و امنیتی حاکم بر منطقه اظهار داشت: فعالیت‌ ضدبشری و جنایتکارانه داعش طی هفته‌های گذشته افزایش یافته و شاهد چندین عملیات تروریستی در نقاط مختلف افغانستان بوده‌ایم، در آخرین مورد و در شهر کابل بر اثر عمایات تروریستی داعش صدها کشته و زخمی به بار نشست.

وی با بیان این‌که جنایات داعش با حمایت مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می گیرد، افزود: زمانی که موضوع پایان حکومت خودخوانده داعش در عراق و سوریه رخ داد، صاحب‌نظران گفتند که داعش از نظر سیاسی تمام شده ولی افکار افراطی این گروه جنایتکار وابسته به غرب همچنان پابرجاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: داعش ابزاری در دست آمریکا برای پیشبرد سیاست‌های خصمانه در کشورهای اسلامی است، متاسفانه امروز افغانستان به کانون جدید تروریست‌های تکفیری و سلفی تبدیل شده که انتظار داریم امت اسلامی این توطئه جدید را در نطفه خفه کنند.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در درس خارج فقه گفت: معظم‌له با ذکر ابعاد مختلف ماجرا و اهداف آمریکا، فرمودند که این حوادث با دو هدف مشغول‌سازی ملت‌های منطقه به خود برای عدم تقابل با رژیم صهیونیستی و موجه‌سازی حضور آمریکا به بهانه ناامنی و تروریست صورت می گیرد.

وی با بیان این‌که آمریکا با توسعه سیطره تفکر داعش در کشورهای همسایه ایران به دنبال تحقق اهداف خصمانه خود در خاورمیانه است، گفت: چهره واقعی حامیان پشت پرده داعش در کشورهای اسلامی آشکار شده و حنای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی میان مسلمانان دیگر رنگی ندارد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات