۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۵۳۴۵۵
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

مسؤولان به جای پاک کردن صورت مسأله، مشکلات مردم را حل کنند

امام جمعه پردیسان گفت: مسؤولان باید به اعتراضات مردمی گوش دهند و درصدد رفع مشکلاتشان برآیند، نه اینکه صورت مسأله ها را پاک کنند.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به اینکه تمدن اسلامی بدون تقوا ساخته نمی شود، گفت: تقوا عامل و عنصر اصلی ساخت و ساز فرهنگ و تمدن اصیل اسلامی است که در ابتدای انقلاب به همه جهانیان وعده داده شد، اما هنوز محقق نشده است.

امام جمعه پردیسان با اشاره به اینکه ۴ دهه از انقلاب اسلامی می گذرد، اظهار داشت: ۴۰ سالگی کمال عقل است، اما باید گفت که متأسفانه هنوز انقلاب ما به کمال اصلی دست پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: ما در مراحل تمدن سازی اسلامی به مرحله نظام اسلامی رسیدیم و آن را حفظ کردیم، اما هنوز دولت، کشور و تمدن اسلامی را نتوانسته ایم محقق کنیم؛ بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب «دولت اسلامی زمانی به وجود می آید که همه کارگزاران و‌ مسؤولان عامل به احکام الهی باشند».

حجت الاسلام والمسلمین قوامی خاطرنشان کرد: اگرچه نتوانسته ایم به کمال انقلاب دست پیدا کنیم، اما ناامید نمی شویم و با قدرت و امید به راه خود ادامه می دهیم تا با عنایات الهی به سرمنزل مقصود دست پیدا کنیم.

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه ما هنوز به کمال دست نیافته ایم، اما در طول این سال ها پخته شده ایم، بیان کرد: ما در طول این انقلاب سرد و گرم چشیده ایم، جنگ و صلح، تحریم، خدمت، خیانت، تهدید، فتنه، ترور، نفاق، ایمان، کفر و ریزش ها و رویش های بسیاری دیده ایم و با همه مشکلات به سان فولادی در آمده ایم که بر اثر چکش خوردن محکم شده است؛ ما در طول انقلاب راحت نبوده و دائماً در معرض مشکلات بوده ایم، اما توانسته ایم به دشمنان نیز درد و رنج برسانیم.

وی افزود: دشمن همواره درصدد این است که به ما ضربه وارد کند، بنابراین نباید از او غافل شد و در همه جا اعم از فضای حقیقی و مجازی او را تعقیب کرد و جلوی فتنه هایش را گرفت و یا فتنه هایش را به خودش بازگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی انقلاب اسلامی را امانت اهل بیت(ع) دانست و با تأکید بر اینکه نباید در حفظ انقلاب اسلامی هیچگونه کوتاهی داشته باشیم، ابراز داشت: نباید در راه حفظ انقلاب بدون مطالعه و تخصص ایده ارائه کنیم؛ باید فرمانبرداران خوبی باشیم و پخته عمل کنیم و اگر قرار باشد کسی ایده بدهد نفع عمومی را در نظر بگیرد.

امام جمعه پردیسان اضافه کرد: امام راحل فرمودند «پس از اینکه کاری را انجام دادید، گزارش ارائه کنید»، بر این اساس مسؤولان نباید وعده بدهند و به آن عمل نکنند، زیرا با این کار میان مردم نارضایتی ایجاد کنند.

وی تأکید کرد: سیره پیامبر اکرم(ص) این بوده است که بیشتر به مردم گوش می دادند تا مشکلاتشان را حل کنند، بنابراین امروزه مسؤولان باید به اعتراضات مردمی گوش دهند و درصدد رفع مشکلاتشان برآیند، نه اینکه صورت مسأله ها را پاک کنند، چراکه ما آمده ایم تا مشکلات را اصلاح کنیم./۸۴۱/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات