۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۵۳۴۵۶
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

شفاعت امت پیامبر، مهریه حضرت زهرا

کارشناس مسائل دینی گفت: حضرت زهرا(س) از خداوند در قیامت شفاعت امت پیامبر اسلام(ص) را به عنوان مهریه خود درخواست کردند که این درخواست ایشان از طرف پروردگار مورد قبول واقع شد.
حجت الاسلام سلامتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام کاظم سلامتی از علمای بلاد امروز در جمع مردم ارومیه در مصلا اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران فرصتی بود برای همه کسانی که سال‌ها آرزو داشتند که حکومتی در جهان اسلام تشکیل شود که در راس آن ولی‌فقیه قرار داشته باشد.

وی با اشاره به قرار داشتن در ایام فاطمیه افزود: شخصیت وجودی حضرت زهرا(س) را هیچ‌کس نمی‌تواند به غیر از پیامبر اسلام(ص)، حضرت علی(ع) و امامان معصوم(ع) درک کرده و معرفی کند و دلیل فاطمه نهادن ایشان نیز این است که کسی توانایی درک و شناخت ایشان را ندارد.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: براساس روایات اسلامی محبان حضرت فاطمه(س) در روز قیامت هم‌نشین پیامبر اسلام(ص) خواهند بود و محبت زهرا(س) در هزار مکان کارساز بوده که کوچک‌ترین آن در زمان مرگ است.

وی با بیان اینکه پس از مرگ انسان، حتی کاری از دست اعضای خانواده برای نجات فرد برنمی‌آید، تصریح کرد: در هنگام عبور از پل صراط که از تار مو باریک‌تر است، محبت و معرفت حضرت فاطمه(س) بوده که می‌تواند فرد را از معرکه‌های سخت قیامت عبور دهد.

حجت‌الاسلام سلامتی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) در روایتی می‌فرمایند: هرکسی فاطمه را خشنود کند مرا را خشنود کرده و خشنودی من خشنودی خدا است و کسی که فاطمه را غضبناک کند مرا ناراحت کرده و کسی که مرا ناراحت کند خدا را ناراحت کرده است.

وی عنوان کرد: مهریه فاطمه(س) چهار نهر از جمله فرات بوده که از سوی خدا این مهریه برای ایشان تعیین شده است ولی حضرت زهرا(س) از خداوند در قیامت شفاعت امت پیامبر اسلام(ص) را به عنوان مهریه خود درخواست کردند که این درخواست ایشان به صورت کتبی از سوی خدا برای‌شان فرستاده شد./936/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات