۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۵۳۴۶۶
مشاور امور روحانیت تولیت آستان قدس رضوی:

جهل و غفلت عامل پسرفت است

مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز جامعه اهل تشیع و اهل سنت زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت‌فقیه، عزتمندانه زندگی می‌کنند، گفت: جهل و غفلت در هر جامعه‌ای عامل پسرفت و عقب‌گرد است.
فرازی نیا

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام‌ فرازی نیا ظهر امروز در همایش بزرگ عشایر ایل بهلولی اظهار داشت: نسل کنونی که بر روی کره زمین زندگی می‌کنند سابقه ۱۰ هزارساله دارند و خدا به بشریت همزمان با خلقت آدم دو نوع نعمت حجت باطنی به نام عقل و حجت ظاهری به نام انبیاء داده است.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه امام رضا(ع) می‌فرمایند تعداد انبیای الهی ۱۲۴ هزار پیامبر بوده است، تصریح کرد: هر موقع بشریت، عقل خود را با پیام وحی هماهنگ کرد به کمال رسید و هر موقع که از پیام وحدانی و وحی الهی دوری کرد، ضرر و پسرفت می‌کند.

وی ادامه داد: قرآن می‌فرماید پیام تمام انبیای الهی دو مطلب عبادت کردن خدا و زندگی کردن بر اساس وحی الهی و پرهیز کردن از طاغوتیان می‌باشد.

مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه همواره بشریت در زمان و مکان‌های مختلف به دو گروه مثبت و منفی، طاغوتی و یاقوتی و هابیلی و قابیلی تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: در زمان امروز نیز بشریت به دو گروه حزب‌اللهی و حزب شیطانی و انقلاب و ضدانقلاب تقسیم می‌شوند.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه خداوند متعال مقدر کرد که محمد(ص) را به پیامبری مبعوث کند، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) مظهر رحمت هستند که می‌فرمایند ای مردم شعار لااله‌الاالله را بر زبان جاری کنید تا رستگار شوید و هدف من از رسالت، تبدیل زندگی مردم به بندگی خدا است.

وی افزود: رسول خدا می‌فرماید بنده پیامبر معلم مبعوث شدم تا بشریت را تعلیم و تعلم و زندگی روزمره آن‌ها را در مسیر بندگی خدا قرار دهم.

مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیامبر اکرم(ص) هدف خود را بندگی خدا و دو عنصر مهم مکتب اسلام را تعلیم و تعلم اعلام کردند و قانون اساسی مکتب نبوی را قرآن قرار دادند.

حجت الاسلام فرازی نیا بیان کرد: بعد از یک هزار و ۴۰۰ سال برخی از آیات قرآن عمل نشده و یا زمینه عمل کردن به آن فرا نرسیده است، پیام قرآن را دریافت نکرده‌ایم لذا باید این مکتب و نهضت به حکم قرآن و پیامبر و با همت امت مسلمان جهانی و بین‌المللی شود تا زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم شود.

وی عنوان کرد: انسان‌ها منتظر ظهور حضرت موعود هستند اما نباید تنها در انتظار صبح بود بلکه باید قیام انجام داد.

مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خداوند متعال بر ملت ایران منت نهاد و فردی را برانگیخت تا ملت ایران را از خواب غفلت بیدار کند، اذعان داشت: امام راحل فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود و ما در انتظار رؤیت خورشیدی هستیم.

حجت الاسلام فرازی نیا اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی زنان و مردان در نقطه صفر مرزی و در پای پرچم جمهوری اسلامی ایران عزت‌مندانه سینه می‌زنند و در صحنه‌ها حضور پررنگی دارند.

وی با بیان اینکه در مکتب مهدوی عنصری به نام انتظار وجود دارد، گفت: امت اسلامی باید انتظار حکومت دولت یار را بکشد و انتظار سه عنصر امید، عمل و اعتقاد را دارد و باید برای تحقق حکومت امام زمان(عج) گام برداریم.

مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی افزود: به برکت انقلاب اسلامی خون شهدای عشایر و غیرعشایر، روستایی و شهری، ایرانی و افغانی، عراقی و سوری در قالب لشگرهای مدافعان حرم درهم آمیخت.

حجت الاسلام فرازی نیا بیان کرد: کشوری که در تحریم قرار دارد و ظلم و ستم تمام اجانب بر علیه آن است امروز حرف اول را در منطقه می‌زند و امنیت خود را حفظ و جبهه مقاومت را تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امروز موصل‌ها و حلب‌ها را آزاد کرده است و به‌زودی نیز قدس را آزاد خواهد کرد‌.

مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: هرکسی که زیر پرچم جمهوری اسلامی سینه بزند و هماهنگ باشد در سنت‌های حسنه انقلاب اسلامی شریک است اما اگر کسی جزو مخالفان و ساکنین بود و آب به آسیاب دشمن بریزد ضرر کرده است.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه مردم باید بصیرت سیاسی و اجتماعی خود را بالا ببرند، افزود: از جامعه بصیر و پشتیبان ولایت فقیه برخوردار هستیم و برادران اهل تشیع و اهل سنت ولی‌فقیه عادل خود را دوست دارند.

وی با بیان اینکه امروز جامعه اهل تشیع و اهل سنت زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ولایت‌فقیه، عزتمندانه زندگی می‌کنند، گفت: جهل و غفلت در هر جامعه‌ای عامل پسرفت و عقب‌گرد است.

مشاور امور حوزه و روحانیت تولیت آستان قدس رضوی معکوس غفلت را آگاهی دانست و تصریح کرد: برای آگاهی بخشیدن به مردم نیاز به سه عنصر تشخیص ولی فقیه، تشخیص دشمن و تشخیص تکلیف وجود دارد.

حجت الاسلام فرازی نیا افزود: نباید به کسانی که دارای اختلاف سیاسی هستند به چشم دشمن نگاه کرد، دوران انتخابات، دوران رقابت است اما در میدان کار، دوران رفاقت می‌باشد.

وی با بیان اینکه اخیراً در مرز غربی کشور ۲۱ نفر اشرار دستگیر شدند که ۱۶ نفر از آن‌ها از کشورهای عربی بودند، اضافه کرد: دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی کشورهای آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و وهابیانی که در کشورهای منطقه نفوذ کردند، هستند./۸۸۰/د۱۰۳/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات