۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۵۳۴۷۹
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

نفوذ عناصر فاسد در بدنه نظام هشدار رهبری به مسؤولان است

نماينده ولی‌فقیه در امور حج و زيارت با بیان اینکه نظام مهدوی و حکومت امام زمان(عج) یک نظام فساد ستیز است، گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها به مسؤولان هشدار دادند که مراقب باشند عناصر فاسد در بدنه حکومت و نظام اسلامی نفوذ نکنند.
قاضی عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سيد علی قاضی عسکر، نماينده ولی‌فقیه در امور حج و زيارت امروز در برنامه عطر عاشقی که به مناسبت فرارسیدن سالروز وفاداری هما فران به امام و انقلاب در دانشگاه شهید ستاری برگزار شد، گفت: حکومت انقلاب اسلامی با حکومت جهانی امام مهدی(عج) شباهت‌های فراوانی دارد.

وی ایجاد عدالت در جامعه را نخستین شباهت دانست و ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف امام راحل توسعه عدالت اسلامی در نظام اسلامی سپس در عرصه گیتی بود طبق صریح روایات؛ گسترش عدالت در عالم هستی از مهم‌ترین اهداف امام زمان(عج) پس از ظهور خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی عسکر درباره حاکمیت شایستگان که دومین ویژگی و شباهت حکومت مهدوی به انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: منطقی که اسلام دنبال می‌کند و شباهت بسیاری به عدالت دارد حاکمیت شایستگان بر جامعه اسلامی است. در روایت آمده که اگر کسی فردی را در جامعه اسلامی به کاری بگمارد که شایسته‌تر از او در جامعه وجود داشته باشد این فرد به خدا و پیامبرش خیانت کرده است.

وی افزود: شایستگان باید بر مردم حکومت کنند چراکه هدف اسلام آوردن مردم بر پست‌های گوناگون نیست بلکه هدف اسلام آن است که اگر دین می‌خواهد حکومت تشکیل دهد این حکومت باید عدالت ایجاد کند و عدالت زمانی محقق می‌شود که شایستگان بر حکومت تکیه زنند.

نماينده ولی‌فقیه در امور حج و زيارت اصلاح مدیریت را سومین نکته بیان کرد و گفت: ما اگر ضعف مدیریت داشته باشیم هیچ‌گاه در اهدافمان موفق نخواهیم شد، طبق صریح روایات؛ اگر سوء مدیریت در جامعه وجود داشته باشد این جامعه گرفتار فروپاشی خواهد شد. ما در حکومت مهدوی دقیقاً این اعتقاد را داریم که امام عصر عناصر سالم و شایسته را به گوشه و کنار محدوده حکومتی خودشان گسیل می‌دارند تا به ایجاد عدل و اصلاح جامعه اقدام کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی عسکر عنوان کرد: یکی دیگر از شباهت‌ها ایجاد عمران و آبادانی خواهد بود، اسلام تمدن ساز است، اسلام دینی است که پیش از آنکه آخرت کسی را آباد کند به دنبال آباد کردن دنیای اوست در روایت است که امام زمان(عج) دستور می‌فرمایند بروید شهرها را آباد کنید. در هنگام ظهور ما هیچ خرابه‌ای را پیدا نخواهیم کرد مگر آنکه آباد شود. دقیقاً این اهداف در انقلاب وجود دارد اما با ایجاد موانع اجازه ندادند به آنچه خواستیم دست پیدا کنیم.

وی پنجمین شباهت را توسعه علمی بیان کرد و اظهار داشت: امام راحل به تحصیل‌کردگان دانشگاهی و حوزوی کشور توصیه فرمودند: که درزمینهٔ علم و توسعه علمی تلاش کنند و این کشور را از وابستگی به بیگانگان برهانند. امام زمان(عج) یکی از اهدافشان توسعه علمی در سراسر زمین است امام صادق(ع) می‌فرمایند: اگر ما علم را به 27 بخش تقسیم کنیم تا قبل از ظهور تنها دو جزء آن برای بشر آشکار شده است اما 25 جز دیگر پس از ظهور برای مردم آشکار می‌شود و علم به‌طور کامل در سطح گیتی با تمام ابعادش رشد پیدا می‌کند و جامعه به رشد علمی می‌رسد. یکی از اهداف انقلاب ما این است که نسل جوان بتواند مبهمات و معضلات علمی را بشکافند و سرآمد عملی جهان شوند.

نماينده ولی‌فقیه در امور حج و زيارت بابیان اینکه نظام مهدوی و حکومت امام زمان(عج) یک نظام فساد ستیز است، گفت: امام در آن عصر اجازه نمی‌دهند فساد در جامعه اسلامی رخنه کند. امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها در این زمینه به مسؤولان متذکر شدند که مراقب باشند عناصر فاسد در بدنه حکومت و نظام اسلامی نفوذ نکنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: امام زمان(عج) همچون جد گرامی‌شان نسبت به کارگزارانشان بسیار حساس بوده اما نسبت به مردم مهربان و رئوف هستند. امام دوست دارند وضع مردم خوب شود و ازنظر مالی در بهترین موقعیت زندگی کنند اما نکته مهم ساده زیستی حکومت و در مقابل ایجاد رفاه برای مردم است. امام زمان(عج) تبعیض را در جامعه نابود می‌کنند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات