۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۵۳۵۵۵
حجت الاسلام حاتم نیا:

انقلاب اسلامی ایران به دست یک عالم عامل رقم خورد

امام جمعه بهاربا بیان اینکه روحانیون باید هم در عمل و هم در مقام تفکر و روشنگری الگو باشند، گفت: باید بدانیم که امام خمینی(ره) پیش از آنکه یک سیاست مدار باشد و بیش از آنکه رهبر یک نهضت بزرگ باشد، یک عالم عامل است.
حاتم نیا

حجت‌الاسلام حبیب اله حاتم‌نیا، امام جمعه بهار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، اظهار کرد: دو دسته در ایران درصدد براندازی رژیم ستم شاهی فعالیت می کردند، نخست آزادی خواهان کمونیست، دوم نیروهای انقلابی که دین را جدای از سیاست نمی دانستند و این عقیده امام خمینی(ره) بود که عامل اصلی پیروزی انقلاب بود.

وی تصریح کرد: در ایام دهه فجر مسؤولان باید توجه کنند که امام خمینی(ره) مردم را ولی نعمت نظام جمهوری اسلامی دانستند و تأکید داشتند که مسؤولان باید قدر ملت ایران را به خوبی بدانند.

امام جمعه بهار تشریح کرد: یکی از موضوعات مهم در استمرار نظام جمهوری اسلامی این است که مردم و قشر روحانیت باید در کنار خداشناسی و خودشناسی به دشمن‌شناسی بپردازند و واقعیت اسلام را به جامعه ارائه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استقامت در راه حق تأکید کرد و گفت: مبارزه حق و باطل از زمان خلقت انسان بوده است و در تمام طول تاریخ این اتفاق مشهود بوده اما خداوند هیچ گاه جبهه حق را رها نخواهد کرد و  همواره پیروزی را همراه جبهه حق می‌کند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از نمونه‌های برجسته و تمام عیار انقلاب در آخرین دهه‌ های قرن بیستم میلادی با ویژگی‌های خاص بود و نباید این امر مورد غفلت واقع شود.

حجت‌الاسلام حاتم‌نیا اضافه کرد: انقلاب اسلامی چالشی اساسی در نطقه و جهان ایجاد کرد و حرکت ایشان در زمینه مقاومت در برابر استکبار جهانی در جهان اسلام تحولی بزرگ به شمار می رود.

وی در ادامه روحانیون را مرزداران دین و دیانت عنوان کرد و ابراز داشت: روحانیون باید هم در عمل و هم در مقام تفکر و روشنگری الگو باشند و باید بدانند که به هر اندازه که به علم انسان اضافه می‌شود مسؤولیت او نسبت به جامعه بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام حاتم نیا عنوان کرد: رسالت همیشگی روحانیان این است که در برابر ضایع شدن حق مظلومان و دفاع از آن هیچ‌گاه سکوت نکنند و به همین دلیل است که خواستگاه انقلاب اسلامی حوزه علمیه است.

وی درباره شخصیت امام خمینی(ره)، تصریح کرد: امام خمینی(ره) رهبر یک نهضت بزرگ اسلامی است که در چند سده اخیر در دنیا رخ داده است و باید بدانیم که  امام خمینی(ره) پیش از انکه یک سیاست مدار باشد و بیش از آنکه رهبر یک نهضت بزرگ باشد،یک عالم عامل است.

حجت‌الاسلام حاتم‌نیا در پایان گفت: نظام مطلوب امام خمینی(ره) نظام اسلامی بود و مدار این نظام حکومت اسلامی است از این رو استقرار حکومت اسلامی هدف نهایی امام خمینی(ره) بود که ایشان با آگاهی دادن به مردم و کشاندن مردم به صحنه توانستند این نهضت را به پیروزی برسانند./979//۳۰۳/خ

 

 

ارسال نظرات