۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۵۳۶۱۴
مسؤول دارالقرآن اداره تبليغات اسلامي کاشان:

در تبيين مباني قرآني با موضوع اقتصاد مقاومتي كم كاري شده است

مسؤول دارالقرآن اداره تبليغات اسلامي کاشان با اشاره به اينكه در تبيين مباني قرآني با موضوع اقتصاد مقاومتي كم كاري شده است، گفت: اقتصاد مقاومتي، اعتقاد مقاومتي مي‌خواهد و نبايد اين باور از نگاه مفسرين و حافطان و قاريان و اساتيد قرآني مغفول بماند.
عبدالرضا توليت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، عبدالرضا توليت شنبه شب در محفل قرآني فجر انقلاب كه در آستان مقدس ولي ابن موسي الكاظم راوند كاشان برگزار شد، با انتقاد از جامعه قرآني، حافطان و قاريان و اساتيد و مربيان قرآني، فرهيختگان قرآني در دانشگاه ها وحوزه هاي علميه، گفت: در تبيين مباني قرآني با موضوع اقتصاد مقاومتي كم كاري شده است.   

وي افزود: با گذشت يکسال از نامگداري امسال با عنوان سال اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال از سوي رهبر معظم انقلاب شايسته است که نخبگان قرآني درسراسر کشور نسبت به تبيين ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتي از منظر قرآن و روايات اهتمام بيشتري داشته باشند و درجلسات عمومي فرهنگسازي شود.

توليت، ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي را فرصتي مناسب براي بيان مصاديق و موضوعات اقتصاد مقاومتي ازمنظر آيات و روايات دانست و افزود: اقتصادمقاومتي، اعتقاد مقاومتي مي‌خواهد و نبايد اين باور از نگاه مفسرين و حافطان و قاريان و اساتيد قرآني مغفول بماند.

به گفته وي، شايسته است آيات و سوره هايي از قرآن که در ارتباط با موضوعات و ابعاد اقتصاد مقاومتي است براي مردم قرائت و تبيين شود تا مردم بيش از اين به اهميت اقتصاد مقاومتي از ديدگاه اسلام پي ببرند و نسبت به آن توجه و اهتمام داشته باشند.  

مسؤول دارالقرآن اداره تبليغات اسلامي کاشان به آيات سعي و تلاش در قرآن اشاره کرد و ياد آورشد: براساس آيه ‹‹ليس للانسان الا ماسعي›› تمام هويت انسان را سعي و تلاش انسان است.

توليت يکي از مباني اقتصاد مقاومتي در قرآن را باور به اين فراز از آيه شريفه ‹‹ولن يجعل الله للکافرين علي المومنين سبيلا›› دانست و گفت: واژه سبيلا در اين آيه نکره است و براساس قواعد تفسيري نکره درسياق نفي، افاده عموم مي‌کند، از اين رو، اين آيه تابلو مهم و تمام عيار اقتصاد مقاومتي است که خداوند تاکيد مي‌فرمايد، هيچ راهي براي استيلاء و سيطره و نفوذ و تسلط دشمن و کافران براي مومنان قرار نداده است.

وي تأكيد كرد: مسؤولان و ارکان نظام اسلامي با تمسک به  اين آيه شريفه و عمل به اقتصاد مقاومتي بايد راه هرگونه تسلط اقتصادي، سياسي، فرهنگي، نظامي را بربيگانگان ببندند در غير اين صورت اين آيه نيز همچون ساير آيات قرآني در مهجوريت خواهد ماند و براي کشور و ملت ايران به غير از خسارت و زيان چيزي در برنخواهد داشت./1307/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات