۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۵۳۷۲۸
استاد جامعه الزهرا:

برهنگی فرهنگ شیطانی است

استاد جامعه الزهرا(س) با بیان این‌که برهنگی فرهنگ شیطانی است، گفت: برهنگی و پوشش های نامناسب از مهم ترین علل افزایش فساد و بی بندباری در جوامع مختلف است.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مجیدی، استاد برجسته جامعه الزهرا(س) امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت پوشش گفت: اسلام کامل ترین دستورات را در عرصه پوشش داشته و حضرت رسول(ص) پوشش و لباس را نشانه بی نیازی می دانند.

وی با بیان اینکه رعایت پوشش در همه جا بر امت اسلامی واجب بوده و حتی در هنگام استحمام اگر انسان در حمام عمومی یا در مکان عمومی استحمام می کند نیز باید دارای پوشش باشد، افزود: امام صادق(ع) در این زمینه می فرمایند«کسی که در حمام بدون لنگ باشد و دیگری به او نگاه کند رسول خدا(ص) هر دو را لعنت کرده است».

استاد جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: این حدیث نشان می دهد که پوشاندن بدن در هر شرایطی بر فرد مسلمان لازم است و حتی هم جنس بودن برهانی بر نگاه کردن به بدن و اندام دیگران نیست.

مجیدی با اشاره به این حدیث از امام علی(ع) که می فرمایند«هرگاه برهنه می شوید شیطان با چشم طمع به شما نگاه می کند، پس خود را بپوشانید» تصریح کرد: این حدیث با نهی از برهنگی بر این مضمون نیز اشاره دارد که انسان باید از پوشیدن و استفاده از لباس های بدن نما نیز پرهیز کند زیرا برهنگی و پوشش های نامناسب از مهم ترین علل افزایش فساد و بی بندباری در جوامع مختلف است و به عبارت دیگر برهنگی فرهنگ شیطانی است.

وی پوشش و لباس را نخستین نعمتی دانست که پس از خلقت از سوی خداوند به حضرت آدم و حضرت حوا عطا شد، گفت: در آیات قرآن کریم از پوشش به عنوان نعمت خداوند به انسان یاد می شود زیرا این نعمت مانند یک نگهبان و حافظ انسان را در صراط مستقیم قرار می دهد.

استاد حوزه علمیه خواهران پوشش را نماد انسانیت و تمدن دانست و افزود: در داستان حضرت آدم و حوا به ماجرای از بین رفتن لباس حضرت آدم و حضرت حوا در اثر ترک اولی اشاره شده و این موضوع نشان می دهد که شیطان به دنبال برداشتن پوشش انسان است؛ زیرا همانطور که به استناد حدیث امام علی(ع) بیان شد برداشتن پوشش به معنای از میان برداشتن مرز حیا است و زمانی که در یک جامعه حیا از بین رفت زمینه بروز انواع فسادهای اخلاقی فراهم می شود.

مجیدی با بیان اینکه پوشش انسان حریم و احترام او را مشخص می کند، یادآور شد: شخصی که پوشش مناسبی ندارد نباید از دیگران توقع داشته باشد که دیگران حریم او را رعایت کرده و به آن احترام بگذارند و باید توجه داشت که ناامنی در یک جامعه از اثرات بی توجهی به پوشش است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات