۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۵۳۷۵۳
رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه:

جریان های مدعی اصلاحات در مناظرات حاضر نمی‌شوند

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: برخی افرادرسالت دین مداری خود را از دست داده‌اند در حالی که نیروهای انقلاب باید به رسالت خود بازگردند و کسانی که در صف کار می‌کنند از چهره سازی نیروهای جدید استفاده کنند.
عبدالحسین خسروپناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه استاد و پژوهشگر فلسفه دین و رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در نشست آزاداندیشی؛ ضرورت، راهبردها و آسیب‌شناسی که در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: تاکنون ۳۰۰ کرسی نظریه پردازی برگزار شده است که ۳۶ مورد آنها ثبت شده و حدود ۲۰۰۰ کرسی ترویجی در دانشگاه ها برگزار شده است که تعدادی نیز در نوبت برگزاری هستند.

وی افزود: معمولاً نظریه پردازان از میان اساتید و آزاداندیشان از میان دانشجویان هستند؛ از جمله موانع حوزه آزاداندیشی آسیب معرفتی است که در برخی حوزه ها اصلاً نظریه پشتیبان برای اجرا، مشخص نیست، همچنین از مهمترین موانع در این سیر می‌توان به آسیب ساختاری در منشأ و دانشگاه‌ها اشاره کرد.

رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ابراز داشت: مانع دیگر این است که در برخی کرسی‌های آزاداندیشی فقط شبهات مطرح می‌شوند و نقد و راهکاری بیان نمی‌شود و هیچ کسی به آن نظارت ندارد همچنین لازم است اگر کرسی آزاداندیشی و نظریه پردازی برگزار می‌شود حوزه های دیگر در آن دخالت نکنند.

وی اظهار داشت: از دیگر آسیب های این حوزه این است که جریان های مدعی اصلاح طلب در مناظرات حاضر نمی‌شوند یا بعضاً برخی فقط برای محکوم کردن حضور می‌یابند.

حجت الاسلام خسروپناه ابراز داشت: برخی از اصول گرایان نیز رسالت دین مداری خود را از دست داده‌اند، نیروهای انقلاب باید به رسالت خود بازگردند و کسانی که در صف کار می‌کنند از چهره سازی نیروهای جدید استفاده کنند و تنها به نیروهای قبلی اکتفا نکنند زیرا در این سالها نیروهای فاضل و بسیار خوبی تربیت شده‌اند.

رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه بیان داشت: ما در سفر اربعین با افراد انقلابی جدیدی آشنا شدیم که لازم است در حوزه رسانه، فضای مجازی و علوم اسلامی انسانی معرفی و مطرح شوند و میانسالان و پیشکسوتان باید به رویش های انقلابی و جدید میدان دهند. روزنامه‌ها و رسانه ملی باید افراد فاضل جدید را معرفی کنند تا به مرور آنها شناخته شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان با مطالعات بیشتر و عمیق تر باید در بُعد معرفتی به رشد خوبی برسند، نباید فکر کنند چون انقلاب در دست آنهاست نیازی به جریان سازی ندارند./969/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات