۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۵۳۷۷۰
حجت‌الاسلام میرلوحی:

بی توجهی به سیاه پوش کردن سطح شهر در ایام فاطمیه غیر قابل توجیه است

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه خطبه فدکیه نشان از جلال و عظمت حضرت زهرا(س) دارد، گفت: بی توجهی به فضاسازی و سیاه پوش کردن سطح شهر به مناسبت ایام فاطمیه(س) پذیرفتنی نیست.
میرلوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام میرلوحی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)، یکشنبه شب در سلسله جلسات هفتگی درس اخلاق که در مسجد همین دانشگاه برگزار شد، گفت: خطبه فدکیه نشان از جلال و عظمت حضرت زهرا(س) دارد.

وی افزود: این خطبه باید در سطوح عالی حوزه‌های علمیه مورد تدریس و توجه قرار گیرد تا طلاب در این زمینه به بحث و بررسی بپردازند.

حجت الاسلام میرلوحی با بیان اینکه انس نداشتن با خطبه حضرت زهرا(س) در اصل بی توجهی به خطبه غدیر است، ابراز کرد: ایام فاطمیه حیثیت شیعه است، طبق صریح روایات؛ اگر انس و جن یکجا جمع شوند نمی‌توانند همانند این خطبه را بیاورند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) بی توجهی به ایام فاطمیه را عمل و رفتاری بسیار زشت بیان کرد و اظهار داشت: بیرق محرم و پرچم عزای حضرت زهرا(س) سرمایه نفیس کشور و حافظ انقلاب است، بی توجهی به فضاسازی و سیاه پوش کردن سطح شهر به مناسبت ایام فاطمیه(س) توسط افراد ذی ربط حرکتی زشت بود که صورت گرفت.

وی با اشاره به فتنه 88 گفت: این عاشورا و خون امام حسین(ع) بود که کشور و نظام را از فتنه دشمنان در سال 88 حفظ کرد مردم در این روز شعار یازهرا(س) و یا حسین(ع) سردادند و آتش دشمن خاموش شد. همه زمان‌ها در ایام فاطمیه به بیلبردها پرچم عزا نصب می‌شود اما متاسفانه امسال این امر مشاهده نشد و این کوتاهی غیر قابل توجیه است.

حجت الاسلام میرلوحی با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص)، خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند: رضایت و غضب خداوند به رضایت و غضب فاطمه است؛ به طور قطع اگر حضرت زهرا(س) به کسی غضب کند غضب الهی نصیب او می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات