۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۵۳۸۱۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

قوانین بانکداری باید منطبق بر احکام اسلامی باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر لزوم اجرای دقیق بانکداری اسلامی، گفت: قوانین بانکداری باید با احکام اسلامی مطابقت داشته باشد.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در همایش گفتمان وحدت، توسعه بانکداری اسلامی و اقتصاد مقاومتی که با حضور مدیرعامل بانک انصار، عضو شورای فقهی بانک مرکزی و جمعی از مسؤولان و علمای شیعه و سنی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نعمت بزرگ الهی است که به واسطه آن قرآن، اعتقادات و احکام اسلامی در جامعه گسترش یافت و به جهان ساطع شد.

وی گفت: حضور فقها در شورای نگهبان و تطبیق  مصوبات مجلس با موازین شرع اسلام و همچنین تشکیل شورای فقهی در بانک مرکزی نشان از اهمیت جایگاه علما و روحانیان در نظام جمهوری اسلامی است که قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر لزوم اجرای دقیق بانکداری اسلامی تصریح کرد: قوانین بانکداری باید با احکام اسلامی مطابقت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: راه اندازی شعبه وحدت و هماهنگ با موازين شرعی اهل سنت و شیعه از افتخارات بانك انصار در كشور است که می تواند بخشی از دغدغه ها در رابطه با تحقق بانکداری اسلامی و رفع مشکلات اقتصادی مردم را پاسخ دهد.

روشنی، مدیر عامل شعب بانک انصار در آذربایجان غربی نیز در این مراسم از تعامل و همراهی علما و روحانیان استان برای ایجاد شعبه وحدت بانک انصار در ارومیه قدردانی کرد و گفت: بانکداری اسلامی از دغدغه های علما و روحانیان دین بوده و در این راستا شعب وحدت هماهنگ با موازین شرعی و فقهی راه اندازی می شود.

گفتنی است، شعب وحدت بانک انصار به منظور ارائه خدمات بانکی به اهل سنت با موازین شرعی مشترک اهل سنت و فقه امامیه در زاهدان و بندرعباس راه اندازی شده است و امروز در ارومیه به عنوان سومین شهر کشور افتتاح خواهد شد./936/پ203/ب1

ارسال نظرات