۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۵۵۳۹۰۵
مدير حوزه علميه كاشان:

دهه فجر يادمان انقلاب اسلامي است

مدير حوزه علميه كاشان از دهه فجر به عنوان يادمان انقلاب اسلامي نام برد و گفت: هيچ یک از انبیای الهی به اندازه امام خميني(ره) موفق نبود كه بتواند همه امت را با خودش همراه كرده باشد.
حجت الاسلام منصور فرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام منصور فرجي دوشنبه شب در ويژه برنامه سبك زندگي عفيفانه كه از سوي كانون فرهنگي شهيد ميثم تراشي و پايگاه بسيج مهديه حوزه مقاومت بسيج حضرت زهرا(س) در مسجد المهدي كاشان برگزار شد، زنان را محور آرامش خانواده خواند.

وي افزود: نتيجه آرامش در خانه، آرامش در بيرون از خانه و جامعه است و نتيجه آرامش در بيرون از خانه و جامعه، موفقيت در زندگي و كسب و كار است، چرا كه مرد در خانه و در كنار همسر انرژي مي گيرد و از اين انرژي براي كار و تلاش و فعاليت در بيرون از خانه استفاده مي كند.

حجت الاسلام فرجي از عشق و محبت و مودت به عنوان سه نوع ارتباط قلبي انسان نام برد و به تفاوت هاي بين عشق و محبت و مودت اشاره كرد و  اظهار داشت: عشق به هرچيزي مي تواند امكان داشته باشد، اما محبت به چيزي گفته مي شود كه انسان از آن چيزي را دريافت كند و اين در حالي است كه مودت محبتي است كه به چيزي مانند خودش جواب مي دهد.

وي افزود: تنها جايي كه محبت تبديل به مودت مي شود فقط خانواده و همسر است، از اين رو خداوند مي فرمايد، ما ابتدا به شما آرامش مي دهيم و سپس مودت مي دهيم و در ادامه رحمت مي دهيم كه زمينه ساز بهترين تربيت انسان ساز است.

مدير حوزه علميه كاشان ادامه داد: در خانه اي كه مودت حرف نخست را بزند در اين خانه فرزندان الهي تربيت مي شوند و تنها راه تربيت فرزند صالح داشتن مودت در محيط خانواده است.

حجت الاسلام فرجي افزود: ازدواجي كه آرامش به همراه نداشته باشد آن ازدواج الهي نيست چرا كه خداوند مي فرمايد انسان با ازدواج بايد به آرامش برسد، اما ازدواجي‌كه درآن برخورد هاي تقابلي بين زن و شوهر باشد نتيجه آن‌ آرامش در زندگي و فرزندان الهي نخواهد بود.

وي در ادامه به مؤلفه هاي داشتن يك زندگي خوب از نوع سبك اسلامي اشاره كرد و گفت: پيامبر اكرم به اميرمومنان(ع) مي فرمايد، اگر مردي در خانه به همسر خود تنها در يك كار كمك كند، به هر قدمي كه بردارد خداوند ثواب بيش از يكهزار حج و عمره، بيش از يكهزار شهيد، بيش از يكهزار جهاد در راه خدا، تنها براي يك كاري كه مرد در خانه به همسر خود كمك كند.

حجت الاسلام فرجي با اشاره به اينكه انسان مي تواند هر روز در اعتكاف باشد، يادآور شد: پيامبر اكرم(ص) به اميرمومنان(ع) مي فرمايد، مردي كه در كنار همسر و فرزندانش بنشيند ثواب اعتكاف در مسجد كه هم روزه و هم در حال عبادت باشد را دارد و هر مردي كه هر روز در كنار همسر و فرزندانش بنشيند، هر روز در حال اعتكاف است.

وي ادامه داد: پيامبر اكرم(ص) به اميرمومنان(ع) مي فرمايد، هر زني كه يك ليوان آب به دست همسر خود بدهد به اندازه هر جرعه اي كه مي‌خورد، خداوند به او ثواب يكسال عبادت نماز و روزه، شهري در بهشت و شصت گناه او را مي بخشد و اين نوع زندگي، زندگي الهي است.

مدير حوزه علميه كاشان گفت: كار زن در خانه جهاد است و اگر در حال كار از دنيا برود پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد شهيد است چرا كه در جهاد است و اگر مردي كه براي كسب روزي همسر و فرزندان خود در بيرون از خانه كار مي‌كند در حال جهاد است و  اگر در همين حال از دنيا برود شهيد است.

حجت الاسلام فرجي در ادامه با تبريك دهه فجر از دهه فجر به عنوان يادمان انقلاب اسلامي نام برد و افزود: هيچ پيامبر و هيچ امامي به اندازه امام خميني(ره)  موفق نبود كه بتواند همه امت را با خودش همراه كرده باشد، اما امام خميني (ره) كه نه امام معصوم و نه پيامبر بود، نه تنها همه امت با او همراه شدند،  بلكه در راه او از جان و مال و زندگي و فرزندان خود گذشتند.

وي افزود: امام خميني(ره) بالاتر از پيامبر و امامان معصوم نبود، امام بقيه الانبيا بود به اين معني كه كارهايي كه امت ها براي هيچ پيامبري انجام نداده بودند، مردم ايران براي امام خود انجام داد و اين افتخار ما و انقلاب اسلامي است.

مدير حوزه علميه كاشان يادآور شد: پيامبر اكرم(ص) زماني كه از دنيا رفت امت او بعد از 70 روز بيعت خود را شكستند، اما زماني كه امام خميني(ره) از دنيا رفت  اتحاد مردم بيشتر و قوي تر شد.

مدير حوزه علميه كاشان ادامه داد: چنين وصيتي را هيچ پيامبري ننوشت كه با دلي آرام و قلبي مطمئن و ضميري شاد و روحي اميدوار به فضل خدا سفر مي كنم، كدام پيامبر را سراغ داريد كه اين اندازه آرام از دنيا رفته باشد.

وي افزود: امام مي فرمايد، با رفتن يك خدمتگزار به سد آهنين ملت خللي وارد نخواهد شد و خدمتگزاراني بالاتر و والاتر در خدمت مردم هستند ضمن اينكه  امام به ما آموزش داد كه هر وقت دشمني آمريكا با ايران كمتر شد، بدانيد كه انقلاب از مسير خارج شده است، اما بعد از امام آمريكا دشمني خودش را با ايران بيشتر كرد و تحريم و تهديد ها را افزايش داد.

به گفته وي، در ايران نيز قصد داشتند با اجراي كاپيتولاسيون ما را مديون آمريكا و قدرتها كنند، اما امروز همه عزت و قدرت و افتخار و امنيت ايران اسلامي را مديون امام و رهبري و شهدا هستيم كه وقتي پوتين رهبر دومين ابرقدرت جهان هنگام ورود به ايران، ابتدا به ديدن رهبري مي رود.

مدير حوزه علميه كاشان يادآور شد: پوتين رهبر كمونيست دومين ابرقدرت جهان مي گويد، من چهار ويژگي را در رهبر ايران ديده ام كه هيچكدام از رهبران دنيا ندارند، دروغ نمي گويد، حرف تكراري نمي زند، تمام جهان را مي شناسد و آينده جهان را پيش بيني مي‌كند و من مي خواهم اولين كسي باشم كه آينده سياسي جهان را از زبان رهبر انقلاب مي شنوم./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات