۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۵۳۹۷۵
امام جمعه شهر رزن:

آگاه کردن مردم از مسائل روز مهمترین وظیفه روحانیان است

امام جمعه شهر رزن با اشاره به رسالت روحانیان و طلاب در مسیر تعالی انقلاب، گفت: روحانیان وظیفه دارند هم در تبیین مشکلات مردم و هم در آگاه سازی آنان در عرصه های فرهنگی، سیاسی و دیگر مسائل بکوشند.
حجت السلام سید عبد العظیم مولا زاده امام جمعه شهر رزن

حجت السلام سید عبدالعظیم مولازاده امام جمعه شهر رزن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: در طی این ۴۰ سال انقلاب ما فراز و نشیب های بسیاری را به خود دیده و تجارب متعددی به دست آورده است.

وی با اشاره به تهدید ها و آسیب هایی که امروز می تواند پیش روی انقلاب اسلامی ایران قرار گیرد عنوان کرد: شرایط جنگ تحمیلی، تحریم ها، تهاجم دشمن در جنگ نرم و دیگر آسیب ها همه موقعیت های مختلف تهدید و آسیب به انقلاب اسلامی بوده اند و امروز تهدیدها و آسیب هایی که می تواند این انقلاب را تحت تأثیر قرار دهد افزون شده است.

امام جمعه شهر رزن ادامه داد: داعش و شرایط تفرقه افکنانه ای که کشورهای دنیای استکبار در منطقه ایجاد کرده اند و همچنین هجمه ای که به باورهای فرهنگی و اعتقادی جامعه اثر می گذارد مهمترین رویکرد آسیب زا در روند انقلاب است که هر کدام به طور جداگانه نیازمند بررسی و مقابله است.

وی به پیشرفت های ایران اسلامی در موقعیت های علمی، ورزشی، سیاسی و نظامی اشاره و تشریح کرد: دشمن برای متوقف کردن روند این پیشرفت ها دست به هر اقدام ممکن و ناممکنی زده است و از تحریم و تهدید گرفته تا اغتشاشاتی که اخیرا شاهد آن بودیم و حتی اتهام زنی به مسؤولان رده بالای نظام را دستاویز برای رسیدن به اهداف خود قرار داده است.

حجت الاسلام مولازاده با بیان اینکه فضای مجازی یکی از راه های نفوذ دشمن به باورهای انقلابی و مذهبی مردم ایران است متذکر شد: فضای مجازی از جمله ابزاری است که در شرایط روز دنیا هم می تواند آسیب باشد و هم فرصت، از این رو چنانچه این فضا به درستی مدیریت شود می توان از همان برای خنثی کردن دسیسه های دشمن بهره برد.

وی استفاده از رهنمودها رهبر معظم انقلاب را مهمترین و مؤثرترین راه در حفظ انقلاب و ماهیت انقلابی گری برشمرد و افزود: در طی کردن مسیر انقلاب تا قله های سعادت و سر بلندی و حفظ آن از آسیب ها و تهدیدات، حوزه های علمیه نقش بسزایی دارند همانطور که در کلیه تحولات جامعه اسلامی در طول تاریخ اثرگذار بوده اند.

مردمی بودن، رمز ماندگاری و اثرگذاری حوزه های علمیه در روند انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهر رزن خاطرنشان کرد: مردمی بودن حوزه های علمیه و جامعه روحانیت را شاید بتوان رمز ماندگاری و اثرگذاری آن دانست بنابراین حوزه های علمیه می توانند به استناد همین رویکرد همانطور که در انقلاب نقش آفرین بوده و عزت و سربلندی مردم را دستمایه حرکت انقلاب قرار دادند در ادامه مسیر نیز با این ویژگی اثر گذاری، خود را تداوم بخشند.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیان و طلاب باید با در نظر گرفتن مطالبات و مصالح مردم وارد اثرگذاری در موقعیت های مختلف شوند گفت: مبنای جامعه اسلامی، رفع مشکلات مردم است و از آنجا که همه مردم دارای تریبون برای ابراز مشکلات نیستند روحانیان باید از این موقعیت خود برای حفظ و اتصال ارتباط مردمی بهره مند شده و بیان مشکلات آنها را مد نظر خود قرار دهند.

حجت الاسلام مولازاده یادآور شد: بیان مطالبات مردمی سبب می شود مردم روحانیان را از خود و در کنار خود ببینند و در چنین فضایی روحانیان و طلاب می توانند تبیین مسائل دینی، مسائل روز کشور و مسأله های سیاسی و فرهنگی لازم را برای مرم در دستور کار قرار دهند و آگاهی دو طرفه ای برای مردم و مسؤولان از دغدغه ها و مسائل ایجاد کنند و انقلاب را به سمت پیشرفت و آرامش سوق دهند./979/پ203/ب1

ارسال نظرات