۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۵۳۹۸۲
مدیر حوزه علمیه همدان:

دولت به مشکلات کشور رسیدگی کند

آیت‌الله موسوی اصفهانی با تأکید بر اینکه دولت مردان لازم است به کمبودهای کشور رسیدگی کنند، گفت: مسؤولان باید همه تلاش خود را به کار گیرند تا بیکاری جوانان، تورم و مشکلات ازدواج را رفع کنند.
آیت الله موسوی اصفهانی

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌ اصفهانی مدیر حوزه‌ علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای اسلام، منطقه و مستضعفان منافع چشم‌گیری داشته است، اظهار کرد: باید توجه کرد که نجات مردم ایران اسلامی از آمریکا و مستکبران مهم‌ترین مزیت انقلاب اسلامی است.

وی نجات از استبداد داخلی یعنی حکومت ننگین پهلوی را از دیگر مزایای انقلاب اسلامی دانست و افزود: در روند پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شکل گرفت و تا به امروز ادامه داشته است.

آیت‌ الله موسوی ‌اصفهانی در ادامه به مهم‌ترین چالش‌هایی که انقلاب اسلامی با آن رو به رو است اشاره و تأکید کرد: آنچه که باید در ایام الله دهه فجر به عنوان چالش انقلاب اسلامی مورد توجه وافر قرار گیرد این است که باید به صورت مستمر به ایجاد و ارتقای بصیرت‌افزایی افراد جامعه پرداخت.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالش این است که مردم ایران اسلامی از انقلاب نا امید شوند، عنوان کرد: در حوزه بصریت ‌افزایی باید به گونه‌ای عمل شود که دشمنان انقلاب اسلامی نتوانند مردم ایران و جوانان را از انقلاب اسلامی دل سرد کنند.

آیت‌الله موسوی‌اصفهانی خاطرنشان کرد: اگر مردم در اثر بی ‌بصیرتی و تبلیغات سوء اصل نقاط قوت انقلاب در چشم آنها کوچک جلوه گر شود، از اهداف انقلاب دل سرد می‌شوند.

بصیرت‌افزایی امرحیاتی برای انقلاب است

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: مسؤولان و مبلغان باید شرایط قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را به خوبی بیان کنند که ملت ایران برده مستشاران آمریکایی بودند تا مردم از نعمت انقلاب اسلامی آگاه شوند.

وی ادامه داد: با مقایسه آن شرایط با شرایط کنونی ایران اسلامی خواهیم دریافت که در شرایط کنونی ایران اسلامی گل سر سبد کشورهای جهان به شمار می رود و کسی نمی ‌تواند به آن متعرض شود و عزت ایران مهم‌ترین دستاورد انقلاب است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان اذعان کرد: دشمنان انقلاب در طول این چهل سال از هیچ دسیسه و جنایتی دریغ نکردند اما در سایه بصیرت مردم و اطاعت از رهبری موفق شدیم با آن ها مقابله کنیم.

وی اظهار کرد: یک ماه قبل شاهد اعتشاشاتی بودیم که دسیسه دیگر دشمنان انقلاب اسلامی بود اما با وجود حضور نیروی انتظامی و سپاه آنچه که سبب خاتمه یافتن آن شد، حضور با بصیرت خود مردم ایران بود.

مسؤولان در بیان مشکلات با مردم شجاع باشند

آیت‌الله موسوی اصفهانی در ادامه با تأکید بر اینکه دولت مردان لازم است به کمبودهای کشور رسیدگی کنند، افزود: مسؤولان باید همه تلاش خود را به کار گیرند تا مشکلات مهم مانند بیکاری جوانان، تورم و مشکلات ازدواج را رفع کنند.

وی با بیان اینکه مسؤولان در بیان مشکلات با مردم باید شجاعت داشته باشند، تصریح کرد: نباید غافل شد که مردم به انقلاب وفادار هستند بنابراین مسؤولان باید به خواسته‌های به حق آن ها رسیدگی کنند و در جایی که مشکلی مانع حل مساله‌ای می‌شود، آن را با صراحت با مردم درمیان بگذارند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و استمرار آن، گفت: همه به خوبی می‌دانند که انقلاب اسلامی از حوزه علمیه سرچشمه گرفت و ماهیت این انقلاب اسلامی بودن است از این رو حوزه‌های علمیه خود را در صدر مسؤولیت دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی بدانند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه با این وجود که حوزه‌های علمیه وظیفه دارند پشتیبان انقلاب اسلامی باشند، افزود: مسؤولان باید از پرداخت حقوق نجومی جلوگیری کنند و اقدام قاطعانه در این راستا داشته باشند تا مردم به نظام اسلامی خوش بین شوند./979/پ203/ب1

ارسال نظرات