۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۵۴۰۴۸

برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه خواهران

مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با حضور جمعی از مسؤولان و اساتید حوزه هم اکنون در حال برگزاری است.
تودیع و معارفه مدیر حوزه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه خواهران دقایقی پیش در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم آغاز شده است.

در این مراسم شخصیت های ویژه ای از جمله آیات علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، سیدهاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همچنین جمعی از اساتید، طلاب، فضلا و همچنین تعدادی از اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه حضور دارند.

در ابتدای این همایش کلیپ هایی از زندگانی مرحوم آیت الله محمدعلی شرعی مؤسس حوزه علمیه خواهران پخش شد. سخنران ویژه این مراسم آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر سابق حوزه های علمیه و رییس شواری سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران است که سخنرانی وی نیز تا دقایقی دیگر آغاز می شود.

یادآور می شود، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی بعد از نزدیک به 20 سال فعالیت در رأس حوزه های علمیه خواهران جای خود را به حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور از اساتید درس خارج و از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خواهد داد.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور فارالتحصیل سطح ۴ حوزه در رشته تفسیر و علوم قرآن از حوزه علمیه قم در سال ۱۳۷۶ بوده و از رساله علمی خود در سال ۱۳۸۰ دفاع کرد و موفق به اخذ مدرک شد.

وی همچنین سوابقی همچون معاونت فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، قائم مقام نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد، معاونت آموزش حوزه علمیه قم، مدیریت مدارس حوزه علمیه قم و ریاست پژوهشکده دانش نامه نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی را در کارنامه خود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی نیز از ابتدای تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان جانشین مرحوم آیت الله شرعی در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول فعالیت بود و بعد از ارتحال آیت الله شرعی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران شد./پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات