۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۵۴۰۷۷
در اختتامیه بیست و سومین جشنواره قرآنی جامعة المصطفی صورت می گیرد؛

تجلیل از خدمات قرآنی آیت الله مظاهری

مدیر جامعة المصطفی العالمیه اصفهان گفت: در هر دوره از جشنواره‌ها از یکی از مراجع تقلید به عنوان خادم قرآن و عترت تجیلل می‌شود و امسال از خدمات قرآنی حضرت آیت الله مظاهری تجلیل می شود.
حجت الاسلام ملکی مدیر جامعه المصطفی اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید ابراهیم ملکی مدیر جامعة المصطفی العالمیه اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی و آیین نکوداشت خدمات حضرت آیت الله مظاهری به قرآن و عترت، با اشاره به تقارن دهه فاطمیه و دهه فجر، این تقارن را دارای پیام‌های مختلف ذکر کرد و گفت: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) حضرت زهرا(س) وظیفه حفظ و حراست و صیانت از ولایت را بر دوش داشتند.

وی ادامه داد: پس از اینکه حضرت زهرا(س) به دفاع از ولایت پرداختند، شرایط به سمتی رفت که متأسفانه بسیاری از عوامل و موانع با هم جمع شدند تا اسلامی فرای اهل بیت(ع) شکل بگیرد و اینجا بود که امام حسین(ع) با فداکردن خود و اهل بیت خود اسلام را آبیاری کردند  و پرچم اسلام را افراشته نگه داشتند.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به فداکاری اهل بیت(ع) برای زنده نگه داشتن دین، تصریح کرد: پس از جنگ جهانی دوم ابر قدرت‌ها تقسیم معادلات و جغرافیای جهانی را انجام دادند با شاخص‌های مقام، قدرت و ثروت و نگاهی به دین نداشتند.

امام خمینی برای زمینه‌سازی ظهور قیام کردند

مدیر جامعة المصطفی العالمیه اصفهان انقلاب اسلامی و قیام امام خمینی را برخاسته و الگو گرفته از قیام امام حسین(ع) برشمرد و اظهار کرد: امام خمینی قیام کردند تا زمینه ساز ظهور باشند، مردم و مسلمانان در کنار امام قرار گرفتند تا انقلاب به ثمر بنشیند و اکنون انقلاب اسلامی از مرزهای کشور ما خارج شده است و به سرتاسر جهان نفوذ کرده است.

وی با بیان اینکه عاشقان مکتب اهل بیت(ع)  علاقه مندان به معارف ائمه معصومین(ع) از کل جهان به ایران آمدند برای فراگیری علوم دین و معارف تشیع، خاطرنشان کرد: وظیفه جامعة المصطفی تعلیم و تربیت و گردآوری عاشقان اهل بیت(ع) از سرتاسر جهان است، امروز خوشحالیم که بگوییم رهبر معظم انقلاب زعامت این نهاد را برعهده دارند.

60 هزار نفر از 130 کشور جهان فارغ التحصیل جامعة المصطفی هستند

حجت الاسلام ملکی جامعة المصطفی را برآورده کننده آرزوهای بزرگان و علمای اسلام عنوان کرد و گفت: جامعة المصطفی تحت ریاست آیت الله اعرافی، امام جمعه قم و مدیر حوزه‌های علمیه اداره می‌شود و وظیفه تعلیم و تربیت طلاب خارجی را برعهده دارد که تا کنون بیش از 60 هزار نفر از 130 کشور جهان فارغ التحصیل داشته است.

مدیر جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به تحصیل حدود 40 هزار نفر در داخل و خارج از کشور در جامعة المصطفی، تصریح کرد: حدود 20 هزار نفر از این تعداد درون کشور مشغول به تحصیل هستند، بیش از 180 رشته در تمام مقاطع تحصیلی دانشگاهی و حوزوی در این مجموعه در حال تحصیل هستند، هویت و رویکرد جامعة المصطفی حوزوی است و به صورت حضوری و غیر حضوری در دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت ارائه آموزش‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: جامعة المصطفی در 70 کشور نمایندگی دارد و بیش از 100 کشور با جامعة المصطفی در ارتباط هستند، قم مرکزیت این نهاد در داخل کشور را برعهده دارد و در برخی شهرهای دیگر نیز فعالیت دارد، جامعة المصطفی اصفهان بیش از یک دهه فعالیت دارد و در حدود 25 رشته در مقاطع حوزوی و دانشگاهی با حضور برادران و خواهران را ارائه می‌دهد.

حجت الاسلام ملکی پشتوانه حضرت آیت الله مظاهری، آیت الله ناصری، آیت الله مهدوی و آیت الله طباطبایی‌نژاد را از نقاط قوت جامعة المصطفی اصفهان برشمرد و اظهار کرد: بیش از 2 هزار نفر از 50 ملیت در مدت ده ساله فعالیت جامعة المصطفی در اصفهان آموزش دیده‌اند.

مدیر جامعة المصطفی العالمیه اصفهان با اشاره به تنوع رشته‌ای گسترده در این مرکز آموزشی با موضوعات قرآنی، عناون کرد: هرساله در دو حوزه مهارتی و معارفی جشنواره‌ای و مسابقاتی برگزار خواهد شد که فرای یک مسابقه و فرهنگ سازی در طول سال است.

تجلیل از خدمات قرآنی حضرت آیت الله مظاهری

وی در ادامه با اشاره به برگزاری بیست و سومین جشنواره قرآنی جامعة المصطفی، خاطرنشان کرد: در هر دوره از جشنواره‌ها از یکی از مراجع تقلید به عنوان خادم قرآن و عترت تجیلل می‌شود و امسال این جشنواره که افتخاری است برای جهان اسلام، جشنواره به اصفهان آمد و جامعة المصطفی میزبان این جشنواره در اصفهان به همراه نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه حضرت آیت الله مظاهری و آیت الله اعرافی سخنرانان آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیث المصطفی هستند، اظهار کرد: تکمله مسابقات در بیست و سوم بهمن ماه جاری در اصفهان برگزار خواهد شد. در آیین گرامی‌داشت و نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری تمام مراکز حوزوی اصفهان مشارکت خواهند داشت.

دشمنان تلاش می‌کنند مانع از حرکت قطار جامعة المصطفی شوند

مدیر جامعة المصطفی العالمیه در پاسخ به فضا سازی‌ها علیه این مرکز بین المللی آموزشی، خاطرنشان کرد: تا زمانی که قطار جامعة المصطفی در حال حرکت است دشمنان تلاش می کنند تا مانع از حرکت این قطار شوند، در دنیای امروز این جامعة المصطفی است که در حال ترویج و نشر اسلام ناب در کشورهای مختلف جهان در سطح بسیار گسترده است، از این رو دشمنان اسلام ناب تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا مانع از این فعالیت‌ها شوند، کافی است بودجه ناچیز این نهاد را با دیگر مراکز اموزشی بین المللی کشورهای دیگر مقاسه کنیم تا به حقیقت نیازهای بودجه‌ای و مالی این نهاد پی ببریم.

وی وجود علمای مبارز و مبلغان برجسته‌ای نظیر شیخ زکزاکی، شیخ عیسی قاسم و آیت الله شهید نمر را از خروجی‌های جامعة المصطفی برشمرد و تصریح کرد: بیش از 30 هزار نفر در جامعة المصطفی آموزش زبان فارسی دیده‌اند، این یعنی 30 هزار نفر با فرهنگ و ادبیات ایران اسلامی آشنا شده‌اند و تمام بودجه‌ای که در اختیار جامعة المصطفی قرار می‌گیرد برای همین کار هم کافی نیست./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات