۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۵۴۱۰۱
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

انقلاب اسلامی بر پایه ایمان مردم و امدادهای غیبی تشکیل شد

امام جمعه قزوین گفت: انقلاب اسلامی ما با تمام حرکت‌هایی که عنوان انقلاب دارد متفاوت است و تفاوتش در این است که این انقلاب بر پایه ایمان مردم و امدادهای غیبی شکل گرفت.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در شبستان امیرالمومنین(ع) برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب با اشاره به نعمت بزرگ خداوند به مردم ایران گفت: انقلاب اسلامی مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نعمتی بود که خداوند متعال به مردم ایران ارزانی داشت از این رو، وظیفه داریم که قدردان و شکرگزار این نعمت ارزشمند باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اصلی‌ترین دغدغه انقلابیون در عصر حاضر افزود: امروز دغدغه افراد انقلابی این است که به نسل جوانی که انقلاب را درک نکرده‌اند انقلاب را بشناسانند و در خصوص آن گفت‌وشنود داشته باشند تا هر چه بیشتر با آرمان‌ها و ارزش‌های مقدس آن آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه در دوران انقلاب در میان مردم پیرامون حرکت‌های انقلابی سه تقسیم‌بندی رایج بود اظهار کرد: در آن دوران عده‌ای انقلابی بودند عده‌ای دیگر ضد انقلاب بوده و برخی هم بی‌تفاوت و بی‌طرف بودند در سال پنجاه‌وهفت شرایط به گونه‌ای شد که تعداد افراد انقلابی افزایش یافت و تعداد افراد ضد انقلاب تا حد زیادی کاهش پیدا کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه افراد انقلابی مهم‌ترین عناصر ثمربخش در دوران انقلاب بودند خاطرنشان کرد: افراد انقلابی کسانی بودند که همواره در صف مقدم جبهه‌های نبرد با دشمنان جنگیده و بسیاری از آنها به شهادت رسیدند آنان کسانی بودند که پس از انقلاب هم با تمام وجود خود برای حفظ و حراست از انقلاب تلاش و کوشش کردند.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین در ادامه انسان‌های انقلابی را شهدای امروز ایران اسلامی داشت و افزود: آنها کسانی بودند که در زمان دفاع مقدس جنگیدند زیرا، آنان احساس می‌کردند که رسالت انقلابی آنها اقتضا می‌کند که باید در میدان جنگ بوده و با دشمن مبارزه کنند امروز شهدای انقلاب همان مردان مبارز انقلابی دوران جنگ هستند.

وی در ادامه عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی را قدرت ایمان مردم دانست و ابراز کرد: انقلاب اسلامی ما با تمام حرکت‌هایی که عنوان انقلاب دارد متفاوت است تفاوتش در این است که این انقلاب بر پایه ایمان مردم و امدادهای غیبی شکل گرفت و خداوند متعال در تمامی بن‌بست‌ها گشایشی را ایجاد کرد که ثمره آن پیشرفت کشور بود.

امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه حضرت امیرمومنان(ع) در نهج‌البلاغه همواره به امدادهای غیبی خداوند متعال اشاره می‌کند تصریح کرد: آن حضرت می فرمایند. هنگامی که خداوند متعال ایمان و صداقت را در ما ببیند پیروزی را نصیب ما خواهد کرد و شکست و ذلت را بر دشمنان نازل می‌کند از این بیان روشن می‌شود که شکست و پیروزی در دست خداوند متعال است.

وی در پایان گفت: آن چیزی که مردم ما را به قیام واداشت و موجب شد که با آرامش به میدان بیایند وجود شخصیتی عارف، فقیه و روحانی وارسته‌ای بود که اهل عبادت و بندگی بوده و با بالاترین درجه زهد و تقوا پرچم پیروزی را در دست گرفت و با رهبری شایسته خود انقلاب را به پیروزی رساند‌./۸۷۳/پ203/ب1

ارسال نظرات