۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۵۴۱۱۰
معاون دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه بوعلی سینا همدان:

شکوفایی اسلام در گرو به روز بودن حوزه و روحانیت است

حجت الاسلام فاطمی گفت: حوزه های علمیه باید نسبت به علوم اجتماعی و نظام اقتصادی کشور برنامه مدونی را تدوین کرده و آن ها را در قالب قانون اجرایی کنند.
مهدی فاطمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مهدی فاطمی معاون دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه بوعلی سینا همدان، ظهر امروز در نشست هم اندیشی که در مدرسه علمیه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت بحث موانع و راهکار هایی پیرامون انقلاب اسلامی افزود: ما نسبت به انقلاب اسلامی وظیفه فردی و اجتماعی داشته و داریم.

وی ادامه داد: وظیفه شخصی ما همان طوری است که هر یک از مومنان دارند اما وظیفه اجتماعی ما به عنوان پیش قراولان انقلاب اسلامی دفاع از ارزش ها و آرمان های اسلام و انقلاب است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: یکی از آفت های شخصی هر کسی به ویژه مسؤولان و روحانیت، ابتلا به تجمل گرایی و دنیا طلبی است که باید به طور جدی از آن پرهیز شود.

وی تصریح کرد: مردم در گذشته تا کنون از روحانیت به ساده زیستی و مردمی بودن یاد کرده که اگر خلاف آن را در برخی موارد شاهد باشیم این دیدگاه آن ها خدشه دار خواهد شد.

حجت الاسلام فاطمی گفت: امام خمینی(ره) به عنوان بنیان گذار انقلاب اسلامی افکار خود را به طور عملی و در درون جامعه عملیاتی کرده که این امر موجب تاثیر گذاری مطلوب آن بوده است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) حرفی را بر زبان جاری نمی کرد مگر این که با روحیه خدا ترسی و تا پای جان بر آن پایبند بود تا جایی که در این راه متحمل سختی های بسیاری شدند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید نسبت به علوم اجتماعی و نظام اقتصادی کشور برنامه مدونی را تدوین کرده و آن ها را در قالب قانون اساسی اجرایی کنند.

وی در پایان افزود: حوزه های علمیه باید نسبت به نیازهای کشور کارآمدی خود را اثبات کرده و در هریک از عرصه های نیاز کشور همچون گذشته نقش فعالی داشته باشد./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات