۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۵۴۱۱۴
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن تکلیف شرعی است

رییس ستاد اقامه نماز گفت: برانگیختن عصبانیت دشمنان خدا در قرآن به عنوان یک عمل صالح بیان شده و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن به دلیل برانگیخته شدن خشم آمریکا و صهیونیسم عملی صالح است.
حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ظهر امروز در سخنرانی پیش از نماز ظهر حرم مطهر رضوی، با بیان این که مردم همان علاقه ای که به امام حسین(ع) داشتند را به امام خمینی(ره) نیز ابراز می کردند، گفت: اراده الهی سبب محبت و علاقه مردم به ایشان شده بود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیات قرآن در مورد کفار افزود: قرآن می فرماید که تمام دوستی های غیر الهی تبدیل به دشمنی می شوند و در روز قیامت مستضعفین و مستکبرین همدیگر را لعنت خواهند کرد؛ عذاب مستضعفین کافر در آن روز همانند مستکبرین خواهد بود، چرا که اگر آنان از مستکبرین پیروی نمی کردند هیچ قدرتی برای مستکبرین باقی نمی ماند.

وی انسان بدون اعمال صالح را انسانی دانست که مدام در حال خسارت دیدن است و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می فرماید که انسان همواره در حال خسارت دیدن است مگر آنان که ایمان آورده اند و اعمال صالح انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان روایتی در مورد چیستی ایمان کامل تصریح کرد: در روایت آمده است که ایمان به این معنی است که انسان به آنچه نزد خداوند است بیشتر از آنچه در نزد خودش است تکیه کند؛ اگر دل انسان با یاد خدا آرام شد نشان دهنده ایمان او است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به امام خمينى(ره) به عنوان مصداق مومن واقعی افزود: ایشان مبارزه با شاه را تکلیف خود می دانستند و اگر کسی از امام می پرسید که بعد از سرنگونی شاه چه خواهد شد ایشان جواب می دادند: «خدا خود ادامه مسیر را روشن خواهد کرد».

وی ایمان تنها را کافی ندانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم می فرماید: «ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات» و واژه «الصالحات» نشان دهنده این است که انجام تنها یک عمل صالح ثمره ای زیاد در پی نخواهد داشت و برای رفع خسارت کافی نیست، بلکه باید به تمامی اعمال صالح پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه از دیدگاه قرآن کریم خشمگین شدن دشمن یکی از اعمال صالح است گفت: در سوره توبه برانگیختن غیظ و عصبانیت دشمنان خدا به عنوان یک عمل صالح بیان شده است و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن به دلیل اینکه آمریکا و صهیونیسم را عصبانی می کند عملی صالح است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از عدم رعایت کامل برخی احکام الهی افزود: ایمان چند درصدی مورد قبول خداوند نیست و خداوند در قرآن کریم می فرماید که برخی به بعضی قسمت های قرآن مومن و عامل اند و به برخی از آن ملتزم نیستند. عده ای از مردم کشور ما نیز تمامی احکام را رعایت می کنند اما در مسائل مهم سیاسی همچون راهپیمایی ها شرکت نمی کنند.

وی چشم بستن بر روی مشکلات کشور را حماقت دانست و خاطرنشان کرد: نباید مشکلات کشور را توجیه کرد اما باید پیشرفت هایی که در عرصه های علمی و اعتقادات مردم داشته ایم را هم در نظر بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان با بیان این که باید به کمک هم مشکلات پیش روی کشور و انقلاب را برطرف کنیم، تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرماید که اگر کفران نعمت کنید دچار فسق می شوید و نعمات خود را از شما خواهم گرفت./861/پ202/ب1

ارسال نظرات