۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۵۴۱۱۶
حجت الاسلام خمینی:

مردم با انقلاب و اسلام مشکل ندارند

استاد حوزه علمیه گفت: بزرگترین و مهمترین کاری که امام راحل در دوران انقلاب انجام داد و باعث پیروزی انقلاب توسط مردم شد تغییر دیدگاه و ارزش ها بود و اگر غیر از این بود انقلاب اسلامی به نتیجه نمی رسید.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلی خمینی ظهر امروز در مراسم تجدید بیعت اصحاب رسانه استان قم با امام راحل که در بیت حضرت امام(ره) برگزار شد، گفت: یکی از وظایفی که اصحاب رسانه امروز برعهده دارد فعالیت فرهنگی است همانطور که پیامبران الهی هم مهمترین رسالت شان کار فرهنگی بود چرا که همه کارها روی فرهنگ استوار است.

حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه کار اصلی پیامیران تنبه بود نه تنبیه خاطر نشان کرد: کار فرهنگی دیدگاه ها و ارزش ها را تغییر می دهد و اگر حکومتی هم تشکیل می دادند بر مبنای کار فرهنگی بود.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: بزرگترین و مهمترین کاری که امام راحل در دوران انقلاب انجام داد و باعث پیروزی انقلاب توسط مردم شد تغییر دیدگاه و ارزش ها بود و اگر غیر از این بود انقلاب اسلامی به نتیجه نمی رسید.

نوه امام راحل با اشاره به علت نارضایتی مردم در جامعه امروز عنوان داشت: ریشه نارضایتی و اعتراضات مردم مشکلات اقتصادی نیست، اگرچه موثر است ولی علت تامه نیست چرا که وضعیت اقتصادی قشر ضعیف جامعه نسبت به دهه شصت خیلی بهتر است ولی نارضایتی ها امروز بیشتر است.

وی ادامه داد: نباید اقتصاد را فقط علت نارضایتی مردم بدانیم چرا که بیشتر این نارضایتی ها به تغییر فرهنگ، دیدگاه ها و ارزش ها  برمی گردد؛ بزرگترین اتفاقات تاریخ بشر زمانی رخ داده که تغییری در ارزش ها و دیدگاه مردم اتفاق افتاده است و  امروز بیشتر ارزش ها دنیوی شده است؛ امروز مردم مشکلی با اصل دین و اسلام ندارند و از دین برنگشته اند بلکه از اشخاص دین نما زده شده اند.

استاد حوزه علمیه رمز موفقیت و ماندگاری یک جامعه دینی را تبعیت و الگو گرفتند از جامعه غرب و شرق ندانست و گفت: امام(ره) الگو گرفتن مردم از ارزش های جامعه غربی و شرقی به شدت مخالف بود و آن را ضد ارزش می دانست.

وی با اشاره به اینکه رضایت مردم در اهمیت دادن به ارزش های انسانی است، بیان داشت: باید به شدت به این مقوله اعتقاد داشته باشیم که رضایت مردم در تقویت ارزش های دینی است و همه پیشرفت های انسان در گرو نزدیک شدن به اسلام واقعی است.

نوه امام راحل گفت: اسلام هرگز اجازه نداده که مسؤولان کشور از بیت المال هر جور خواستند استفاده کند، زندگی مرفه داشته باشند، نظر شخصی خود را در تصمیمات کلان اعمال کنند و زیر سلطه استکبار بروند و عزت مردم را لگد مال کنند.

وی در پایان با توصیه به اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران در ارزش های خبری خدا و ولی خدا را در نظر بگیرند و توجه داشته باشند که حق کسی را ضایع نکنند چرا که انسان بر نفس خود بصیر است و باید مراقب بود که در گناه آلوده نشود./1325/پ۲۰۲/ق

 

 

ارسال نظرات