۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۱۳۵
حسینی در گفت‌وگو با رسا:

فشار اقتصادی حربه آ‌مریکا برای جدایی بین مردم و انقلاب است

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با بیان اینکه امروز دشمنان نظام سعی دارند نارضایتی را در داخل کشور افزایش دهند، گفت: دشمن با فشارهای اقتصادی سعی دارد بین مردم و نظام فاصله و جدایی ایجاد کند.
سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم

سید محمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره دستاوردهای انقلاب، گفت: مهم‌ترین خواسته‌ها و شعارهای مردم در دوران انقلاب تحقق شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: استقلال سیاسی امروز جمهوری اسلامی تحقق و عینیت پیدا کردن همان شعارهای انقلاب است، چنین امری کمتر در جهان به چشم می‌خورد، البته از بعد اقتصادی و فرهنگی هنوز کارهای بسیار زیادی است که باید انجام شود اما از لحاظ سیاسی هیچ تردیدی وجود ندارد که جمهوری اسلامی کاملا مستقل است.

حسینی با بیان اینکه در رژیم گذشته شخص پادشاه هیچ اراده‌ای از خود نداشت و کاملا تابع غرب بود، ابراز کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا و انگلیس در ایران نفوذ و سلطه مطلق داشتند در حالی که امروز استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت در ایران تحقق یافته به گونه‌ای که نقش مردم در اداره امور کشور نقش بسیار تعیین کننده‌ای‌‌ دارد.

وزیر اسبق وزارت ارشاد با اشاره به دستاوردهای انقلاب، ابراز کرد: جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی و فناوری دستاوردهای بسیار قابل توجهی داشته است، در بسیاری از موارد ایران در رده ۱۰ کشور جهان و در بعضی مسائل جزء پنج کشور اول جهان قرار گرفته است، از لحاظ علمی ایران در رتبه شانزدهم دنیا محسوب می‌شود و در برخی رشته‌ها مانند فناوری هسته‌ای و چرخه کامل تولید سوخت هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران در شمار پنج کشور اول دنیا قرار دارد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: ایران در عرصه تولید دارو در منطقه غرب آسیا رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، همچنین ایران در حوزه پرتاب ماهواره رتبه هفتم و در عرصه طراحی و ساخت ماهواره رتبه دوازدهم جهان را دارا است، مواردی که ذکر شد گوشه‌ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود.

حسینی با بیان اینکه مردم از مسؤولان انتظار پیشرفت و توسعه کشور را دارند، گفت: اگر در مواردی پیشرفت در حد انتظار نبوده در اصل به ضعف مدیریت در آن عرصه و ضعف در انتخاب مدیران اصلح توسط مردم برمی‌گردد، در جمهوری اسلامی ایران رییس‌جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراها به صورت مستقیم و با رای مردم انتخاب می‌شوند، بنابراین مردم نقش تعیین کننده‌ای در اداره امور کشور برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی همواره با چالش‌های جدی از سوی نظام سلطه مواجه بوده است، عنوان کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله، تحریم‌ها، تهدیدها و فشارهای پی‌درپی آمریکا از جهات گوناگون کشور را تحت فشار قرار داده و می‌دهد، این در حالی است که بسیاری از انقلاب‌ها در جهان هرگز چنین فشارهایی را تحمل نکردند، با این وجود جمهوری اسلامی در طول این چهل سال توانسته در برابر مشکلات داخلی و خارجی استقامت و دستاورهای متعدد ارزشمندی را کسب کند.

وزیر اسبق وزارت ارشاد درباره علت القای ناکارآمد بودن نظام از سوی دشمنان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ثمره یک تجربه موفق در بین انقلاب‌های جهان است، این نظام توانسته هیمنه قدرت‌های مستکبر جهان را فرو بریزد، همین که آمریکا بارها عنوان کرده که درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی است و در این راه گام برمی‌دارد و تاکنون نتوانسته کاری از پیش ببرد یک شکست سنگین برای آمریکا است؛  زمانی که سفارت آمریکا در ایران منحل شد ابهت و قدرت پوشالی‌ آن در نظر مردم دنیا از بین رفت.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکا و مستکبران جهان نتوانستند نظام جمهوری اسلامی را شکست دهند از این رو نظام اسلامی به عنوان یک نظام الگو و الهام بخش در جهان مطرح شد و امروز آثار نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا، منطقه غرب آفریقا، در سوریه، لبنان، عراق، یمن، بحرین و جای جای منطقه قابل مشاهده است به همین خاطر دشمنان نظام و قدرت‌های مستکبر جهان از این وضع عصبانی و ناراحت هستند و سعی دارند به هر طریق ممکن نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند تا الگویی برای دیگر کشورها نباشد.

حسینی در پایان با بیان اینکه امروز دشمنان نظام سعی دارند نارضایتی را در داخل کشور افزایش دهند، خاطرنشان کرد: دشمن با فشارهای اقتصادی سعی دارد بین مردم و نظام فاصله و جدایی ایجاد کند، دشمن خوب می‌داند که مهم‌ترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران مردم هستند بنابراین در تبلیغات خود سعی دارد جمهوری اسلامی را بی‌ثبات نشان دهد، البته دشمنان هرگز به هدف خود نخواهند رسید./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات