۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۵۴۱۳۷
آیت الله نوری همدانی:

فقر، ظلم و جهل در جامعه اسلامی جایی ندارند

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: از آنجایی که انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است باید توجه داشت که در اسلام فقر و ظلم و جهل نیست و گرانی و مشکلات اقتصادی نباید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار با مسؤولان نمایندگی ولی فقیه سپاه با اشاره به آیات قرآن یادآور شد: خداوند متعال در همه زمان ها از مستکبران و ظالمان به بدی یاد کرده و علی رغم اینکه پیامبرانی را برای هدایت ظالمان مامور کرده بود ولی سرپیچی کردند و به عذاب الهی مبتلا شدند؛ مثلث صهیونیست، کفر و نفاق همیشه در مقابل پیامبران خدا و رهروان حق و حقیقت صف آرایی داشتند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت حفظ انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید توجه داشت که راه انقلاب ادامه راه پیامبران خدا است و در طول زمان راه حقیقت خاموش نشده و نخواهد شد و از سالیان دراز مردم مستضعف منتظر همچین انقلابی بودند و باید قدر آن را به خوبی دانست و در حفظ آن کوشا بود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی آرزوی خیلی از علما و فقها و مردم بود چرا که حکومت بر مبنای ارزش های اسلام آرزوی همه مسلمانان است و خداوند متعال هم فردی مبارز، فقیه و مبارز را به میدان آورد و پیروز شدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی به کتاب های مربوط به آشنایی پیداکردن با فرهنگ انقلاب اشاره و عنوان کرد: کسی که قصد دارد با فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی آشنا شود باید کتاب های صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه امام راحل را سرلوحه خود قرار دهد؛ در بخشی از وصیت نامه امام(ره) آمده که مراقب باشید تا این انقلاب به دست نامحرمان نیفتد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بیان داشت: کسانی باید در راه انقلاب گام بردارند که با رمز و رموز و خدمات انقلاب آگاه باشند؛ انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی است و متعلق به همه مستضعفان جهان است، امام خمینی(ره) با انقلاب خود ابتدا استبداد داخلی را از بین بردند و در ادامه چهره استکبار را در جهان آشکار کرد و پای استبداد خارجی از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه  که بر کشور ایران تسلط داشتند را کوتاه کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انقلاب ایران یک انقلاب دینی است، خاطرنشان کرد: با توجه به دینی بودن انقلاب ایران باید همه کارکرد انقلاب براساس دین اسلام باشد و دستورات دینی در اداره کشور فصل الخطاب باشد؛ از آنجایی که انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است باید توجه داشت که در اسلام فقر و ظلم و جهل نیست و گرانی و مشکلات اقتصادی نباید در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد.

وی افزود: وظیفه مسؤولان کشور در قبال رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بسیار سنگین است چراکه مردم انقلاب کردند تا از مشکلات معیشتی رهایی پیدا کنند نه گرفتار مشکلات شوند.

وی در پایان مردم را برای حضور در راهپیمایی 22بهمن دعوت کرد و گفت: حضور و شرکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن در دفاع و حفظ از انقلاب اسلامی واجب است./1325/پ۲۰۲/ق

 

 

 

ارسال نظرات